برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب و چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی در دمشق

برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب و چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی در دمشق
سه شنبه 22 بهمن 1398 - 19:32

سفیر ایران در دمشق در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب و چهلمین روز شهادت سردار شهید گفت: اتحاد و همبستگی بین دو ملت ایران و سوریه به عنوان محور مقاومت خاری در چشم دشمنان بود و خواهد بود.

العالم _ سوریه

مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین چهلمین روز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و هم رزمانش دوشنبه شب (۲۱ بهمن ماه) در دمشق پایتخت سوریه برگزار شد.

در این مراسم که جمع کثیری از مقامات و شخصیت‌های بلندپایه سیاسی، مذهبی و فرهنگی سوریه، نمایندگان احزاب و تشکیل‌ها و سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم دمشق حضور داشتند، فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه طی اظهاراتی عنوان کرد: ایران در یک جبهه در کنار سوریه ایستاد و امروز در کنار هم پیروزی را رقم می‌زنیم.

جواد ترک‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق نیز در این مراسم طی سخنانی بیان کرد: اتحاد و همبستگی بین دو ملت ایران و سوریه به عنوان محور مقاومت خاری در چشم دشمنان بود و خواهد بود.

وی بر تداوم حمایت ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم و بازسازی خرابی‌های ناشی از اقدامات تروریست‌ها تاکید و بار دیگر حمایت ایران از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را اعلام کرد.

سفیر ایران در دمشق همچنین گفت که ملت سوریه خودشان تصمیم گیرنده سرنوشت کشورشان بدون هرگونه مداخله خارجی هستند.

گفتنی است، همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراسم مشابهی از سوی سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور برگزار شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها