سامسونگ از گوشی‌های گلکسی اس ۲۰، اس ۲۰ پلاس و اس 20 اولترا رونمایی کرد + مشخصات

سامسونگ از گوشی‌های گلکسی اس ۲۰، اس ۲۰ پلاس و اس 20 اولترا رونمایی کرد + مشخصات
چهارشنبه 23 بهمن 1398 - 08:11

پس از مدت‌ها انتظار و گمانه‌زنی، سامسونگ در نهایت در نمایشگاه MWC 2020، از گوشی‌های گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ پلاس رونمایی کرد؛ گوشی‌هایی که قرار است انقلاب بزرگی را در عکاسی پدید آورند.

العالم _ فناوری

به نقل از وب‌سایت اندروید پلیس، اولین تغییری که گوشی‌های جدید سامسونگ را به نسبت سری‌های قبل متفاوت می‌کند، نام آن‌هاست که جهش بزرگی داشته و از اس ۱۱ به اس ۲۰ رسید. همین فاصله عددی ده تایی به وضوح از تغییرات انقلابی این سری به نسبت قبل حکایت دارد.

گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس به ترتیب از نمایشگری ۶.۲ و ۶.۷ اینچی، وضوح تصویر یکسان ۱۴۴۰ × ۳۲۰۰، پوشش گوریلا گلس ۶، نسبت تصویر ۲۰:۹ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند که البته در صورت فعال کردن رفرش ریت ۱۲۰، وضوح تصویر به FHD کاهش پیدا خواهد کرد. پنل هر دو نمایشگر از فناوری Dynamic Amoled برخوردار است که با تراکم پیکسلی ۵۶۳ (برای اس ۲۰) و ۵۲۵ (برای اس ۲۰ پلاس)، کیفیت و درخشندگی خیره‌کننده‌ای را به نمایش می‌گذارد.

سامسونگ در طراحی گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس ظرافت بسیار خوبی به خرج داده و توانسته با بکارگیری آلومینیوم در ساخت فریم و شیشه گوریلا گلس ۶ در پنل جلو و عقب، علی‌رغم اندازه نسبتا بزرگ آن‌ها، وزن این دو را به ترتیب به ۱۶۳ و ۱۸۶ گرم برساند که برای گوشی‌های پرچم‌دار وزن بسیار ایده‌آلی است. البته حذف چشمگیر حاشیه‌ها را هم نباید در سبک و خوش دست شدن کهکشانی‌های سامسونگ بی‌تاثیر دانست. همچنین هر دو گوشی توانستند استاندارد IP68 را دریافت کرده و لذا در برابر ورود گرد و غبار و نفوذ آب تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه مقاومت می‌کنند.

برای این دو محصول به ترتیب از یک باتری ۴۰۰۰ و ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده که می‌توان آن را رضایت بخش تلقی کرد. البته کیفیت و دوام آن‌ها باید بعد از عرضه جهانی و انجام تست‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد اما انتظار می‌رود هر دو محصول بتوانند دست‌کم یک روز به راحتی روشن بمانند. همچنین هر دو محصول به شارژر ۲۵ واتی مجهز شده‌اند که اگرچه برای یک پرچم‌دار خوب نیست، اما کافی به نظر می‌رسد.

در مورد شارژ بی‌سیم هم باید این نکته را اضافه کنیم که هر دو گوشی از سرعت ۱۵ وات پشتیبانی می‌کنند و شارژ بی‌سیم معکوس برای شارژ کردن دیگر گجت‌ها از طریق پنل پشتی هم سرعت ۹ وات را در اختیار کاربر می‌گذارد. علاوه‌ بر این‌ها، گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس مطابق انتظار به اندروید ۱۰ و دومین نسخه از رابط کاربری سامسونگ یعنی ONE UI 2.0 مجهز شده‌اند که بر اساس اندروید ۱۰ طراحی شده و قابلیت‌های بسیار خوبی دارد.

بعد از انتشار اولین رندر از این گوشی‌ها، دوربین آن‌ها بیشتر از هر چیز دیگری به چشم آمد. اگرچه مشخصات خارق‌العاده در بخش دوربین در گوشی گلکسی اس ۲۰ اولترا قرار دارد، اما اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس نیز پیشرفت بسیار چشمگیری در این بخش داشته‌اند. مدل استاندارد پرچم‌دار سامسونگ به ۳ دوربین و مدل پلاس نیز به ۴ دوربین مجهز شده‌اند.

گلکسی اس ۲۰ به یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی مجهز شده که قابلیت فیلم‌برداری ۸K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را برای این محصول به ارمغان می‌آورد. اس ۲۰ پلاس اما به همین دوربین‌ها با مشخصات یکسان مجهز شده با این تفاوت که یک سنسور مدت پرواز نیز به آن اضافه شده تا کیفیت عکاسی در حالت‌های مختلف بهبود پیدا کند.

دوربین جلوی هر دو محصول درست همانند سری گلکسی نوت ۱۰، در بخش فوقانی نمایشگر تعبیه شده و یک سنسور به بزرگی ۱۰ مگاپیکسل دارد که می‌تواند ویدئو‌هایی با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه با وضوح ۴K ثبت کند. دوربین هر دو گوشی امکان بزرگ‌نمایی ۳ برابری اپتیکال و ۳۰ برابری دیجیتال را نیز فراهم می‌کند تا کوچک‌ترین جزئیات نیز از چشمان کاربران دور نماند.

کاربران همچنین می‌توانند با کمک هوش مصنوعی، به صورت همزمان چندین عکس در حالت‌هایی نظیر Live Focus، فوق عریض و کراپ شده ثبت کرده و بهترین آن‌‌ها را انتخاب کنند.

در بخش سخت‌افزارهر دو مدل بسته به مناطق عرضه از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ با قابلیت پشتیبانی از اینترنت ۵G و اگزینوس ۹۹۰ بهره می‌برند. گلکسی اس ۲۰ پلاس در مدل پایه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراه است. مدل ۱۲ گیگابایتی آن نیز با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت به فروش خواهد رسید و خوشبختانه هر دو از کارت حافظه جانبی تا ۱ ترابایت ظرفیت نیز پشتیبانی می‌کنند. این گوشی به صورت پیش‌فرض با پشتیبانی از طول موج میلی‌متری و فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز راهی بازار خواهد شد که البته در برخی کشورها مدل ۴G آن نیز به فروش می‌رسد.

اما گلکسی اس ۲۰ فقط می‌تواند سرعت اینترنت ۵G را در فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز برای کاربر به ارمغان آورد که اگرچه از موج میلی‌متری بسیار ضعیف‌تر است، اما سرعت رضایت‌بخشی دارد. این گوشی در مدل ۴G با ۸/۱۲۸ رم و حافظه داخلی عرضه می‌شود که در مدل ۵G این مشخصات به ۱۲/۱۲۸ رم و حافظه داخلی ارتقا می‌یابد.

مدل ۴G این دو محصول تنها با مشخصات پایه آن‌ها (۸/۱۲۸) به فروش می‌رسد.

این در حالی است که یکی از جذاب‌ترین محصولات جدید شرکت سامسونگ که ساعاتی پیش رونمایی شد، گوشی گلکسی اس 20 اولترا از خانواده S20 است. این وضع نشان می‌دهد سامسونگ نیز راه اپل را در عرضه‌ی سه نسخه از گوشی‌های جدید پرچمدارش در پیش گرفته است. این گوشی در نسخه‌ی 5G و 4G عرضه خواهد شد.

سامسونگ قصد ندارد با سیستم تشخیص چهره‌ی قدرتمند فیس آیدی اپل رقابت کند. در عوض این شرکت اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک را در زیر نمایشگر محصولاتش به کار می‌برد. سنسور جدید به کار رفته زیر قاب گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا Qualcomm 3D Sonic Max نام دارد. این سنسور جهت افزایش امنیت کاربران، می‌تواند به صورت همزمان دو انگشت کاربر را اسکن کند.

سامسونگ یک باتری غول پیکر 5000 میلی‌آمپر ساعتی را در زیر قاب این گوشی به کار برده است که می‌تواند از سرعت شارژ 45 واتی پشتیبانی کند. اما اینجا برخلاف دو مدل اس 20 و اس 20 پلاس که با یک شارژر 25 وات در داخل جعبه‌ی خود همراه هستند، یک شارژر 45 وات در داخل جعبه‌ی گوشی اس 20 اولترا قرار دارد.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا می‌تواند نخستین گوشی برند گلکسی لقب گیرد که به یک دوربین 108 مگاپیکسلی تجهیز شده است. گرچه گفته می‌شود این سنسور متفاوت از سنسور 108 مگاپیکسلی به کار رفته در گوشی‌های شیائومی است. نحوه‌ی ثبت جزئیات توسط این دوربین حیرت‌انگیز است. نسبت ادغام پیکسل‌ها در این سنسور به جای 2+2، برابر با 3+3 خواهد بود. در سنسور سامسونگ، اطلاعات 9 پیکسل درون یک مورد ذخیره خواهد شد. هرچند عکس نهایی دارای وضوح 12 مگاپیکسل خواهد بود، اما میزان جزئیات، محدوده دینامیکی، دقت رنگ‌ها و نورپذیری آن به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. در این حالت اندازه‌ی پیکسل مجازی به 2.4 میکرون پیکسل می‌رسد که در مقایسه با اندازه‌ی پیکسل فیزیکی دوربین گلکسی اس 10، پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود.

اما به جز این دوربین، یک سنسور 48 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 10 برابری اپتیکال، یک لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی برای عکاسی از جمعیت و اماکن مختلف و همچنین یک سنسور ToF (وقت پرواز) که به ثبت بهتر عکس‌های پرتره کمک می‌کند نیز روی این ماژول مستطیلی حضور دارند. عمده‌تری تفاوت در ماژول دوربین مدل اولترا نسبت به دو گوشی دیگر، حضور یک دوربین پریسکوپی است.

مشخصات فنی

Samsung Galaxy S20 Ultra
طراحی و اندازه
بدنه ساخته شده از ترکیب فلز و شیشه
اندازه 166.9 در 76 در 8.8 میلی‌متر (ضخامت 10.2 میلی‌متر با برآمدگی دوربین)
نمایشگر
6.9 اینچ
رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل (کیو اچ‌دی)
نسبت ابعاد تصویر 20:9
تراکم پیکسلی 566ppi
پنل AMOLED
نمایشگر دارای حفره
+HDR10
پشتیبانی از نرخ رفرش 120 هرتز در رزولوشن فول اچ‌دی
دوربین
سنسور رنگی اصلی 108 مگاپیکسلی – دیافراگم f/1.8
سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز پریسکوپی (سوپر زوم) و پشتیبانی از زوم اپتیکال 10 برابری و زوم دیجیتالی 100 برابری – دیافراگم f/3.5
سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز اولترا واید – دیافراگم f/2.2
سنسور تشخیص عمق
دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی
فوکوس خودکار تشخیص فاز، دیافراگم f/2.2 – قابلیت فیلمبرداری در رزولوشن 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه / فیلمبرداری در رزولوشن 4K HDR با نرخ 120 فریم بر ثانیه
تراشه
اسنپدراگون 865 (نسخه مخصوص آمریکا و چین)
اگزینوس 990 (نسخه بقیه کشورها)
حافظه
12 یا 16 گیگابایت رم و 128، 256 یا 512 گیگابایت ظرفیت داخلی
باتری
5000 میلی‌آمپر ساعت
قیمت
1300 دلار برای نسخه دارای کمترین حافظه (فقط با پشتیبانی از 5G)
زمان عرضه
عرضه در 16 اسفند 1398

پربیننده ترین خبرها