اعدام قریب الوقوع 5 جوان سعودی

اعدام قریب الوقوع 5 جوان سعودی
سه شنبه 13 اسفند 1398 - 14:41

یک سازمان حقوقی اروپائی، از اعدام قریب الوقوع 5 جوان سعودی خبر داد که چندسال پیش و درکودکی بازداشت شده بودند.

العالم عربستان

این سازمان اروپائی سعودی حقوق بشر با صدور بیانیه ای گفت اتهامات این 5 جوان مربوط به دوره ی کودکی آنان و حوادث سال 2011 القطیف در شرق عربستان است.

این سازمان غیر دولتی فعال در آلمان در اظهاراتی به فرانس 24 گفت : دادستان کل خواهان اشد مجازات برای این جوانان شد این در حالی است که ریاض دستکم 10 کودک را اعدام کرده است.

این سازمان،سن این جوانان در زمان بازداشت را 9 سال اعلام کرد.

این سازمان، زمانی به این مساله توجه نشان داد که لایحه دفاعیه به دادستانی کل برای اعدام در جلسه 19 ژانویه ارائه شد.

عادل السعید معاون رئیس این سازمان گفت : در عربستان دادخواست های مرسوم در دادگاهها وجود ندارد و بلکه فقط از طریق تحویل دفاعیه های مکتوب است

این سازمان در راستای افزایش مجازات اعدام در عربستان ، از دادستانی کل خواست برای این 5 کودک (أحمد عبد الواحد الفرج – علي محمد آل بطي – محمد حسين آل نمر – علي حسن الفرج – محمد عصام الفرج)، حد محاربه را انجام دهد که در قالب محاکمه ای گروهی و غیر علنی برای 8 نفر در دادگاه جنایی تخصصی است.

این سازمان افزود : محمد عصام الفرج متولد 25 فوریه 2002 متهم به شرکت در تشییع یکی از قربانیان کشتار غیر قانونی عربستان توسط نیروهای ویژه عربستان در استان القطیف در سال 2012 شده ،وی ۀن زمان 9 سال داشت .

احمد الفرج متولد 22 مارس 1999 و علی ال بطی متولد 14 آوریل 1999 متهم به داشتن رابطه با افراد تحت تعقیب،آن زمان 13 سال داشتند، محمد ال نمر متولد 17 فوریه 1998 نیز متهم به مشارکت در مراسم تشییع یکی از قربانیان کشتار غیر قانونی است که ان زمان 14 سال داشت.

این سازمان افزود از زمان بازداشت آنان پیش از دو سال پیش ،شرایط وحشتناکی گذراندند از جمله بازداشت طولانی مدت بدون مراجعه به دادگاه ،حبس انفرادی و محرومیت از داشتن وکیل، شکنجه و دیگر رفتارهای غیرانسانی و خفت بار

در همین راستا، این سازمان در حال حاضر خبر اعدام 3 جوان دیگر علی ال نمر، عبدالله الزاهر، داوود المرهون را دریافت کرد که در کودکی در مسائل مربوط به تظاهرات بازداشت شدند.

پربیننده ترین خبرها