وقتی که نفرت چشم دشمنان ایران را کور می کند!

وقتی که  نفرت چشم دشمنان ایران را کور می کند!
چهارشنبه 21 اسفند 1398 - 22:46

عملکرد برخی رسانه‌های عربی، که در تلاشتند اخبار مربوط به جمهوری اسلامی ایران را پوشش دهند ولی نفرت کورکورانه‌شان نسبت به ایران باعث تحریف بدیهیات و انکار واقعیت‌ها می‌شود، مایه تعجب ناظران شده است.

العالم- کشکول

این رسانه‌های مضحک، که ضد و نقیض حرف می‌زنند، اگر موضوعی مربوط به ایران باشد، سیاه را سفید می‌کنند و سفید را سیاه؛ گویا این رسانه مخاطبانش را معلولان ذهنی فرض کرده‌اند.

نمی‌توانیم "سوتی‌های" این رسانه‌ها درباره ایران را ذکر کنیم؛ چرا که این سوتی‌ها، که مایه تمسخر همگان است، بی‌شمار هستند. به جز اینکه ما عملکرد این رسانه‌ها را رصد خواهیم کرد و در اینجا پایگاه خبری "الخلیج (الفارس) اونلاین" قطر را به عنوان یکی از این رسانه‌ها مثال می‌زنیم و به نحوه پوشش‌دهی اخبار مربوط به جنایت تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن "سردار قاسم سلیمانی" و "ابومهدی المهندس" و پاسخ تکان‌دهنده ایران به آن، اشاره می‌کنیم.

حجم خوشحالی این پایگاه خبری از شهادت فرماندهان سلیمانی و المهندس، که در نتیجه رویکرد طایفه‌گرایانه و وابستگی‌ ذلیلانه‌اش به آمریکا است، مشخص بود. این پایگاه طی 5 روز نخست این جنایت - یعنی از سوم ژانویه (روز جنایت) تا هشتم ژانویه (روز پاسخ ایران) - واکنش ایران را زیر سوال می‌برد و از میزان اهمیت آن می‌کاست و مدعی می‌شد که هیچ کسی جرات حمله به هیچ پایگاه یا هدف آمریکایی در منطقه را ندارد و ایران اگر چنین اقدامی کند، هدف حمله قرار خواهد گرفت. ولی بعد از آنکه، ایران بزرگ‌ترین پایگاه آمریکا در عراق را کوبید - پایگاهی که جنایت ترور سرداران شهید از آنجا انجام شد - و آمریکا همچنان تلفات این حمله را پنهان می‌کند، این پایگاه خبری حجم واکنش را بی‌اهمیت و آن را نامتناسب خواند. در حالی‌که طرف‌های آمریکایی به صورت قطره‌چکانی میزان تلفات را اعلام کردند و در نهایت گفتند که بیش از 100 نظامی در نتیجه این حمله دچار آسیب مغزی شده‌اند.

امروز آمریکا اعلام می کند که می خواهد 1000 نظامی را از کویت خارج کند؛ اما این پایگاه خبری اعلام می کند که خارج کردن این نظامیان بدین معناست که ایران در آینده در واکنش به شهادت سردار سلیمانی دیگر دست به هیچ واکنشی نخواهد زد. در عین حال آمریکا اعلام می کند که موشکهای پاتریوت در پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق مستقر خواهد کرد؛ این پایگاه نیز می نویسد که امریکا می خواهد نیروهای خود را افزایش دهد تا برای هرگونه واکنش ایرانی آماده باشد!!

برای آنکه خواننده گرامی بیشتر با این پایگاه قطری که ادعای منطقی بودن و بی طرفی و کار حرفه ای می کند، آشنا شود، برخی از آنچه که در این پایگاه خبری درباره جنایت ترور شهید سلیمانی و دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران آمده است بدون هیچ اظهارنظری نقل می کنیم و قضاوت در این خصوص را به عهده خواننده می گذاریم و گمان می کنیم که خواننده با قرائت این مطالب قطعا به خنده خواهد افتاد.

این پایگاه قطری از زبان یکی از کارشناسان سیاسی و نظامی و راهبردی خود نقل می کند:

ـ "هیچ حمله واقعی در پی ترور سلیمانی صورت نگرفت... برخی نظامیان گردان فنلاندی در پایگاه عین الاسد می گویند که آنها در آن شب هیچ صدایی را نشنیدند، بلکه یک پروپاگاندا برای حفظ آبروی ایران در برابر ترور سلیمانی بود".

ـ "(جنایت ترور شهید سلیمانی) در واقع حاصل اتفاقی میان دولت ایران و امریکایی ها بود. آنها تحرکاتش (شهید سلیمانی) را به واشنگتن اطلاع دادند و آنچه که در منطقه رخ می دهد در واقع کار اطلاعات امریکاست که بر همه چیز مسلط است و تمام خطوط بحرانها در منطقه را در دست دارد".

ـ "اتفاقاتی که هر از گاهی میان دو طرف (ایران و آمریکا) رخ می دهد، در واقع در خصوص آنها توافق حاصل شده است. بویژه که نیروهای آمریکایی در منطقه حضور دارند. بیش از 10 پایگاه هوایی و ناوهای هواپیمابر وجود دارند که در صورت وقوع جنگ واشنگتن می تواند نیروی هوایی ایران را در عرض یک روز منهدم کند".

پربیننده ترین خبرها