شکنجه احمد بن عبدالعزیز و محمد بن نایف در زندان های بن سلمان

شکنجه احمد بن عبدالعزیز و محمد بن نایف در زندان های بن سلمان
جمعه 23 اسفند 1398 - 17:06

"حصه الماضی" فعال حقوقی سعودی و پژوهشگر سازمان حمایت از حقوق بشر" القسط"  از شکنجه شدن دو شاهزاده احمد بن عبدالعزیز برادر ملک سلمان ومحمد بن نایف  ولی عهد پیشین که هفته پیش بازداشت شدند،خبرداد.

العالم- عربستان سعودی

وی در گفت وگو با " خلیج آنلاین"گفت :برادر شاه و ولی عهد پیشین در دوره بازداشت نتوانستد از زیر بار شکنجه فرار کنند این در حالی است که اطلاعاتی درباره آنان منتشر نمی شود و کسی از وضعیت آنان اطلاع ندارد.

وی بازداشت شاهزادگان و اقدامات محمد بن سلمان را سبک سرانه توصیف کرد.

این فعال حقوقی بشر افزود مقامات سعودی سرکوبگر شده اند و با توافق های ویژه حقوق بشری عربی یا بین المللی که امضا کرده اند مخالفت می کنند و به اقدامات جدید خود در نقض حقوق بشر ادامه می دهند.

وی افزود: همه نهادهای دولتی عربستان ، وابسته و زیر نظر پادشاه است از اینرو اقدامات ضد بشری در زندان ها در حق زندانیان زن و مرد اعمال می شود. .

گفتنی است به گفته دو روزنامه "وال استریت ژورنال " و "نیویورک تایمز" آمریکا به نقل از منابع آگاه ، این دو نفر جمعه 6 مارس بازداشت شدند.

پایگاه بریتانیایی میدل ایست آی نیز گزارش داد: روز جمعه فرصت دیگری به احمد، دیگر برادر شاه پیش از بازداشتش داده شد تا به طرح بن سلمان بپیوندد اما وی مخالفت کرد.

وی توضیح داد :احمد برای حمایت کامل از محمد بن سلمان تحت فشار است و پادشاهی که وی و دیگران را در دیوان استخدام کرده ، درصدد جلب حمایت وی از پسرش است.

این منبع افزود:احمد اعلام کرده هرگز از این طرح حمایت نخواهد کرد و به پادشاه گفته هیچ طمعی به حکومت ندارد و بیشتر مایل به پیش قدم کردن دیگران به این پست است.

عربستان در دو سال اخیر شاهد بازداشت صدها فعال و حقوق دانی بوده که مخالفت خود را با تغییرات اخیر اعلام داشته و برخی نیز خواهان تعیین تکلیف آنان و اجرای عدالت در حق آنان شدند.

پربیننده ترین خبرها