ترکیه حدود 3600 نفر دیگر را قرنطینه می‌کند

ترکیه حدود  3600 نفر دیگر را قرنطینه می‌کند
سه شنبه 27 اسفند 1398 - 13:44

وزارت خارجه ترکیه خبر داد حدود 3600 تبعه ترکیه‌ای که از اروپا به این کشور بازگردانده می‌شوند، قرنطینه خواهند شد.

العالم- ترکیه

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (سه‌شنبه) گفت آنکارا قصد دارد ۳۶۱۴ تبعه ترکیه‌ای را که در کشورهای اروپایی گرفتار شده‌اند، به وطن بازگرداند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، چاووش‌اوغلو ضمن اشاره به لغو بسیاری از پروازهای بین‌المللی در سراسر دنیا به دلیل شیوع ویروس «کووید۱۹»، توضیح داد ترکیه ۳۴ پرواز اختصاصی برای بازگرداندن اتباع مذکور تدارک دیده است.

بر این اساس، وی همچنین افزود شهروندان ترکیه‌ای که از ۹ کشور اروپایی درگیر ویروس کرونا به استانبول بازگردانده می‌شوند، برای مدت حداقل ۱۴ روز در خوابگاه‌های ایزوله، قرنطینه خواهند شد.

این در حالی است که پیشتر در خبرها آمده بود که دولت ترکیه بیش از هزار نفر از حجاج ترکیه‌ای را بعد از بازگشت از سفر به عربستان سعودی برای انجام عمره مفرده، قرنطینه می‌کند.

وزارت بهداشت ترکیه بامداد امروز با بیان اینکه ۲۹ نفر دیگر در این کشور به این ویروس آلوده شدند، از افزایش تعداد کل مبتلایان کرونا در ترکیه به ۴۷ نفر خبر داده بود.

روز گذشته نیز «علی أرباش» مفتی و رئیس اداره امور دینی ترکیه از توقف موقت برگزاری نماز جماعت در مساجد این کشور جهت رعایت موارد ایمنی و مقابله با شیوع کرونا خبر داد.

از سوی دیگر، دولت آنکارا به دلیل شیوع این ویروس در ترکیه، روز چهارشنبه جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد و در این نشست برای تدابیر آتی و اقدامات بیشتر از جمله قرنطینه احتمالی، تصمیم‌گیری خواهد شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها