مانور نظامی مشترک آمریکا و امارات

مانور نظامی مشترک آمریکا و امارات
پنج‌شنبه 29 اسفند 1398 - 20:16

منابع اماراتی از برگزاری مانور نظامی مشترک امارات و آمریکا با حضور نیروهای مسلح دو کشور در خاک امارات خبر دادند.

العالم - آسیا

تمرینات نظامی مشترک امارات و آمریکا با هدف تقویت همکاری و روابط نظامی دو کشور با تمرکز بر هماهنگی و تبادل تجربیات نظامی، در امارات در حال برگزاری است.

روزنامه اماراتی «الامارات الیوم» به نقل از سرتیپ «طارق الزعابی» مدیر برگزاری این مانور گزارش کرد که این تمرینات با نام « Nativ Fury 20» شامل مجموعه‌ای از تمرینات نظامی مشترک در چارچوب استراتژی یکپارچه است که با هدف تقویت همکاری نظامی بین نیروهای مسلح آمریکا و امارات در راستای ایجاد اتحاد و یکپارچگی عملیات‌های مشترک و شیوه‌های آموزش بهتر جهت ارتقای توان رزمی و تقویت قدرت بازدارندگی دو طرف در مقابله با خطرات مختلف و تهدیدات صورت می‌گیرد.

الزعابی همچنین ادعا کرد که نیروهای مسلح امارات از شایستگی، تجربه و مهارت برخوردارند و شایستگی زیاد آن‌ها در انجام مأموریت‌های محوله خواه در داخل و یا در خارج ثابت شده است.

هدف از اجرای این تمرینات همچنین تقویت روابط نظامی، تکمیل مفاهیم برنامه‌ریزی، مدیریت و اجرای عملیات‌های نظامی و نیز تبادل تجربیات با هدف ارتقای سطح همکاری و شراکت دو کشور عنوان شده است.

روزنامه الامارات الیوم همچنین نوشت که برگزاری این مانور با توجه به شرایط بی‌سابقه زیست محیطی در منطقه و کل جهان در کنار تنش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نشان می‌دهد که امارات و آمریکا از درک مشترکی درباره اهمیت همبستگی برای مقابله با چالش‌ها و بحران‌های منطقه‌ای برخوردار هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها