آیا وقت آن نرسیده که ترامپ ساکت شود؟

آیا وقت آن نرسیده که ترامپ ساکت شود؟
شنبه 16 فروردين 1399 - 14:10

در نهم فوریه سال 2019 ، دونالد ترامپ، با حالتی پر طمطراق برگه ای را که امضای خودش پای آن بود در مقابل دوربین ها و دیدگان مردم گرفت که در آن بر تشکیل نیروی فضایی به عنوان یکی از زیرشاخه های نیروی مسلح آمریکا تاکید شده بود.

العالم-کشکول

ترامپ در مراسم امضای این فرمان که همراه با تفاخر و تشریفات بود گفت: نیروی فضایی اولویت امنیت ملی آمریکاست و این فرمان متوجه وزارت دفاع آمریکاست که امکانات فضایی خود را برای مقابله با تهدیدات فضایی به کار گیرد!

مشخص نیست که اولویت های امنیت ملی آمریکا در فضا کدام است؟ و یا اینکه حتی خطراتی که از سوی فضا آمریکا را تهدید می کند و واشنگتن باید با این تهدیدات مقابله کند کدامند! اما یک سال پس از صدور چنین فرمانی آن هم با آنهمه تفاخر و سر و صدا، در سوم آوریل2020 در کاخ سفید حبس شده و از آمریکایی ها می خواهد که برای مقابله با کرونا دستمال یا روسری به صورت خود ببندند تا ماسک ها را کارمندان بخش پزشکی استفاده کنند.

مردی که یک سال پیش از لزوم مقابله با تهدیدات فضایی علیه امنیت ملی آمریکا سخن می گفت، امروز از تامین ماسک صورت ساده برای مقابله با یک تهدید زمینی برای شهروندان آمریکا عاجز است.

ترامپ که ادعا می کند رهبری بزرگترین و قوی ترین کشور جهان را بر عهده دارد، چنین از کنترل و مدیریرت بحران بازمانده است، کسی که به واسطه تحریم های ظالمانه علیه کشورهای مختلف، شهروندان را در جای جای دنیا به کام مرگ می کشاند، امروز خود با کابوسی بزرگ مواجه است، چنانکه مقامات بلند مرتبه در دولت وی از جمله فرماندار نیویورک از مردم میخواهد که برای پیشگیری از کرونا هرچه که دم دستشان می آید و می توانند در منزل درست کنند را به جای ماسک استفاده کنند چرا که "بزرگترین دولت در جهان" نمی تواند ماسک به اندازه تولید کند و ماسک های موجود در بازار را برای کادر پزشکی اختصاص داده است، کادر پزشکی که در بیمارستان ها برای جلوگیری از سرایت کرونا کیسه زباله میپوشند.

حالا که یک موجود میکروسکوپی حقیقت و پوشالی بودن قدرتش را نشان داد، باید ببینیم که آیا وقت آن رسیده است که این بار ترامپ ساکت می شود؟

پربیننده ترین خبرها