نتایج تازه ترین نظر سنجی دانشگاهی در آمریکا اعلام شد/ نارضایتی بیش از نیمی از شهروندان از اقدامات دولت ترامپ در مهار کرونا

نتایج تازه ترین نظر سنجی دانشگاهی در آمریکا اعلام شد/ نارضایتی بیش از نیمی از شهروندان از اقدامات دولت ترامپ در مهار کرونا
پنج‌شنبه 21 فروردين 1399 - 07:38

نتایج نظر سنجی دانشگاه منموث حاکی است که شهروندان آمریکایی از اقدامات دولت ترامپ در مقابله با شیوع ویروس کرونا ناراضی‌ هستند.  

العالم ـ آمریکا

وب سایت دانشگاه منموث گزارش داد، نتایج این نظر سنجی که چهارشنبه شب منتشر شد، نشان می‌دهد، ۵۴‌ درصد از شهروندان آمریکا بر این باورند که حکومت فدرال ایالات متحده اقدامات کافی برای مهار و کنترل ویروس کرونا انجام نداده است.

در نظر سنجی صورت گرفته دانشگاه منموث در ماه مارس (اسفند- فروردین) ۴۵‌درصد از پاسخ دهندگان اقدامات دولت آمریکا برای مهار کرونا را ناکافی می‌دانستند که با گذشت یک ماه درصد افراد ناراضی افزایش یافته است. همچنین درصد کسانی که اقدامات دولت آمریکا برای مهار و کنترل ویروس کرونا را کافی می‌دانستند از ۴۷ درصد به ۳۵ درصد کاهش یافته است.

در نتایج نظر سنجی دانشگاه منموث آمده است که ۶۰ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند اقدامات دولت‌های ایالتی برای کند کردن گسترش ویروس کرونا مناسب بوده است، در حالی که ۳۰ درصد می‌گویند دولت‌های ایالتی به‌اندازه کافی در این زمینه اقدام نکرده‌اند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که دکتر "آنتونی فائوچی" مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی آمریکا معتبرترین مقام برای ارائه اطلاعات در باره بیماری ویروس کرونا است.

بر اساس این گزارش در خصوص ارائه اطلاعات موثق نسبت به ویروس کرونا، ۲۳ درصد "اندرو کومومو" فرماندار نیویورک را معتبر دانسته، ۲۰ درصد ترامپ و ۳۵ درصد نیز فائوچی را معتبرترین مقام معرفی کردند.

به گزارش ایرنا، به دنبال شیوع ویروس کرونا در امریکا تا کنون ۴۱۸ هزار ۴۵۱ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و ۱۴ هزار و ۲۴۰ نفر جان خود را از دست داده و ۲۲ هزار و ۱۸۴ نفر بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

پربیننده ترین خبرها