افزایش بهای جهانی نفت

افزایش بهای جهانی نفت
سه شنبه 26 فروردين 1399 - 08:09

با انتشار پیش‌بینی‌هایی در خصوص کاهش احتمالی تولید نفت شیل آمریکا، صبح امروز بهای جهانی نفت افزایش یافت.

العالم _ اقتصادی

به گزارش العالم به نقل از رویترز، پس از آنکه یک آژانس آمریکایی اعلام کرد تولید نفت شیل آمریکا در ماه آوریل با کاهشی چشمگیر روبرو خواهد شد، صبح روز سه‌شنبه بهای جهانی نفت افزایش یافت.

صبح امروز هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۵۶ سنت افزایش، معادل ۱.۸ درصد، به ۳۲ دلار و ۳۰ سنت رسید. برنت دیروز ۰.۸ درصد افزایشرا تجربه کرده بود. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت نیز با ۴۷ سنت افزایش، معادل ۲.۱ درصد، ۲۲ دلار و ۸۸ سنت معامله شد. نفت پایه آمریکا دیروز ۱.۵ درصد از ارزش خود را از دست داده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد تولید نفت شیل در این کشور در ماه آوریل روزانه ۲۰۰ هزار بشکه کاهش می‌یابد که یک رکورد محسوب می‌شود. در کنار توافق گروه موسوم به اوپک + برای کاهش ۹.۷ میلیون تا ۱۹.۵ میلیون بشکه نفت از تولیدات خود در ماه‌های آینده، کاهش تولید نفت شیل آمریکا نیز می‌تواند در کوتاه‌مدت به افزایش بهای نفت منجر شود. اما تحلیلگران همچنان درباره ناکافی بودن این تمهیدات برای جلوگیری از کاهش هرچه بیشتر بهای نفت هشدار می‌دهند. بهای طلای سیاه در سال جاری میلادی بیش از ۵۰ درصد نزول را تجربه کرده است.

پربیننده ترین خبرها