بنیانگذار انجمن حقوق مدنی عربستان در زندان آل سعود به کما رفت

بنیانگذار انجمن حقوق مدنی عربستان در زندان آل سعود به کما رفت
چهارشنبه 27 فروردين 1399 - 20:52

حساب کاربری " زندانیان عقیدتی " در عربستان سعودی از به کما رفتن " عبدالله الحامد " بنیانگذار انجمن حقوق مدنی و سیاسی این کشور در پی غفلت عمدی مقامات آل سعود نسبت به وضعیت سلامتی این زندانی سیاسی، خبر داد.

العالم - عربستان سعودی

صفحه توئیتری " زندانیان عقیدتی " عربستان سعودی روز چهارشنبه نوشت: " عبدالله الحامد " که از او به عنوان شیخ فقهای این کشور یاد می‌شود به دلیل وخامت وضعیت جسمانی‌اش از زندان به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده است.

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی عربستان سعودی از ماهها پیش به انجام عمل قلب نیاز داشت اما مقامات آل سعود مانع آن شدند.

حساب کاربری زندانیان عقیدتی عربستان سعودی با اشاره به اینکه الحامد در وضعیت کما قرار گرفته است، اضافه کرد که غفلت عمدی دولت عربستان سعودی نسبت به سلامتی او طی سال‌های گذشته، وضعیت وی را "بین زندگی و مرگ" قرار داد.

به نوشته این حساب کاربری، این زندانی سیاسی و فعال حقوقی مخالف دولت عربستان پنج سال پیش دچار سکته مغزی شده بود.

از عبدالله الحامد به عنوان بنیانگذار انجمن حقوق مدنی و سیاسی عربستان سعودی و یکی از برجسته ترین مدافعان اصلاحات در این کشور یاد می‌شود.

وی در مارس سال ۲۰۱۳ بنا به دستور مقامات عربستان سعودی دستگیر و بدون ارائه دلیل به ۱۱ سال حبس محکوم شد.

دولت عربستان به ویژه پس از روی کار آمدن «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور، اقدامات شدیدی علیه نویسندگان و فعالان مدنی انجام داده و ده‌ها نفر از روحانیون، شاهزادگان، نویسندگان، شعرا و فعالان مدنی و مذهبی را به بهانه اقدام علیه امنیت این کشور بازداشت و تاکنون شماری از آنان را به زندان و اعدام محکوم کرده است.

هفتم فروردین امسال کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از دولت‌های جهان خواست تا با توجه به بیماری همه گیر " کرونا " نسبت به آزادی زندانیان عقیدتی اقدام کنند اما عربستان سعودی و بحرین تاکنون از آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی خودداری کرده‌اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها