کرونا گواهی می دهد؛ آمریکای خبیث تحریم کننده و ایران با عظمت

کرونا گواهی می دهد؛ آمریکای خبیث تحریم کننده و ایران با عظمت
پنج‌شنبه 28 فروردين 1399 - 14:35

در حالی که آمریکا با ثبت 637 هزار نفر مبتلا و بیش از 26 هزار نفر تلفات، بالاترین آمار ابتلا به ویروس کرونا را در جهان داراست، ایران از سامانه "مستعان" به عنوان یک پدیده منحصر به فرد در جهان رونمایی کرد؛ این سامانه توانایی شناسایی ویروس در سطوح آلوده به کرونا و اشخاص مبتلا را داراست.

العالم - در گوشی

بدون تردید این دستاورد جدید ایران که مبتنی بر تکنولوژی نوین است جهشی در مهار ویروس کرونا در ایران و جهان به شمار می رود. این سامانه برگ زرین دیگری به کارنامه ایران در مبارزه با این ویروس مرگبار اضافه کرد. این در حالی است که آمریکا با تمام امکانات و دستگاه ها و مؤسسات خود از مهار این ویروس در مانده است و مقامات این کشور یکدیگر را مسئول فوت بسیاری از شهروندان آمریکایی در نتیجه مدیریت ناکارآمد بحران در این کشور می دانند.

ایران به رغم تحریم های آمریکا و با وجود تمام مشکلات و سختی ها به خوبی و با مهارت، شیوع کرونا را مهار کرد و به اینکه وقت خود را صرف مقصر دانستن تحریم ها کند با همان امکانات موجود، به بهترین شکل و با همکاری همه نهادها، به مقابله با این ویروس پرداخت.

در حالی که بیمارستان های آمریکا از کمبود شدید امکانات پزشکی رنج می برند مؤسسات خیریه ایران و بسیج و نیروهای نظامی آن توانستند با استفاده از تمام امکانات موجود نیازهای داخلی به لوازم پزشکی را تأمین کنند ابزارها و سیستم های لازم برای شناسایی ویروس و نیز مقدار زیادی مواد ضد عفونی کننده و ماسک و لباس های محافظ را تولید کرده و به بیمارستان ها تقدیم کنند و در حالی که آمریکایی ها انرژی خود را صرف غارت فروشگاه ها و دعوا بر سر دستمال کاغذی می کنند و با این حرکت نشان می دهند که هیچ اعتمادی به دولت خود ندارند، جوانان بسیجی در ایران به کمک نهادها و دستگاه های بهداشتی و پزشکی شتافته و در عملیات ضد عفونی خیابان ها و کوچه ها در همه شهرها مشارکت می کنند و نقش مهمی در عملیات غربال گری مبتلایان و جلوگیری از شیوع بیماری ایفا می کنند.

ارتش آمریکا که خود را قوی ترین ارتش دنیا می داند تا کنون هیچ کاری برای مهار این ویروس در داخل این کشور نکرده است؛ در حالی که سپاه پاسداران و ارتش ایران از همان لحظه های نخست با ارائه کمک های پزشکی به مبتلایان و برپایی بیمارستان های صحرایی با ظرفیت های پذیرش بالا، و اجرای رزمایش های نبرد بیولوژیکی به میدان آمدند.

نمونه های بسیاری از این دست موفقیت ها و پیروزی ها در ایران و شکست ها در آمریکا در زمینه مهار کرونا می توان نام برد. آمار و ارقام مبتلایان و فوت شده های دو کشور بهترین گواه بر این مدعاست که ایران امروز به رغم تحریم ها و دشمنی های آمریکا به شهروندان ایرانی، توانسته است نمونه ها و شواهدی از موفقیت و پیروزی در این زمینه رقم بزند که آمریکا با اینکه یک ابرقدرت است در آن وامانده است... لذا به اعتقاد نگارنده الان باید این سئوال را مطرح کرد که کشور محاصره کننده کدام است و کشور بزرگ و با عظمت، کدام؟!

پربیننده ترین خبرها