روسیه آمریکا را به مذاکره بر سر استقرار تسلیحات در فضا فراخواند/ نگرانی مسکو از پدافند موشکی واشنگتن در فضا

روسیه آمریکا را به مذاکره بر سر استقرار تسلیحات در فضا فراخواند/ نگرانی مسکو از پدافند موشکی واشنگتن در فضا
پنج‌شنبه 28 فروردين 1399 - 15:20

معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه آمریکا نباید برای خودداری از مذاکره با روسیه در مساله استقرار تسلیحات در فضا بهانه جویی کند، واشنگتن را به میز مذاکره فراخواند.

العالم ـ اروپا

سرگئی ریابکوف روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری دولتی تاس در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر آزمایش موشک ضدماهواره توسط روسیه گفت: خودداری واشنگتن از مذاکره با مسکو برای عدم استقرار تسلیحات در فضا می‌تواند به این معنی باشد که آمریکا درپی استقرار تسلیحات تهاجمی در فضاست.

وی با مهم خواندن پیشنهاد روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره استقرار تسلیحات در فضا گفت: این پیشنهاد برای رفع نگرانی‌ها مطرح شده است.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ما دلایل زیادی برای نگرانی از اقدامات آمریکا در فضا و برنامه‌های واشنگتن در این عرصه ازجمله استقرار اجزای سیستم‌های پدافند موشکی در فضا داریم.

به گفته ریابکوف، طرف آمریکایی پیشنهاد روسیه برای ایجاد مبنای حقوقی بین‌المللی برای جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضا را نادیده می‌گیرد.

پیشتر آمریکا اعلام کرد که روسیه روز چهارشنبه یک فروند موشک ضدماهواره آزمایش کرد.

جان ریموند فرمانده نیروی فضایی آمریکا در این پیوند گفت که آزمایش موشک ضدماهواره توسط روسیه، نمونه دیگری است که نشان می‌دهد خطر برای سیستم‌های فضایی آمریکا و متحدان این کشور افزایش می‌یابد.

ریابکوف در بخش دیگری از مصاحبه با تاس گفت که روسیه هیچ اقدامی که تعهدات این کشور در عرصه منع آزمایشات اتمی را نقض کرده باشد، انجام نداده است.

وی افزود: آمریکا به عنوان کشوری که رسما از تایید قرارداد منع آزمایشات هسته ای خودداری کرد حق ندارد ادعایی در این مورد علیه دیگران مطرح کند.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه آمریکا به تازگی در گزارشی در مورد رعایت کنترل تسلیحات و عدم انتشار سلاح‌ از سوی کشورها در سال 2019 از روسیه انتقاد کرده است.

پربیننده ترین خبرها