پیام ایران به جهان با ارسال «ماهواره نور»

پیام ایران به جهان با ارسال «ماهواره نور»
پنج‌شنبه 4 ارديبهشت 1399 - 20:24

روز چهارشنبه خبر موفقیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پرتاب اولین ماهواره نظامی برای قرار گرفتن در مدار زمین منتشر شد و ایران از معدود کشورهایی است که به این تکنولوژی را دارد.

العالم درگوشی

بدون شک این دستاورد؛ یک جهش استراتژیک اطلاعاتی نیروهای هوا فضای ایران است که بعدی دیگر و توازنی استراتژیک به تاکتیک های دفاعی ایران در منطقه و جهان می دهد که به گفته حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران، ماهواره نظامی نور می تواند؛ در رسم نقشه دفاعی گسترده ای برای نیروهای ایرانی سهم داشته باشد.

نمی دانیم آیا زمان پرتاب ماهواره نور، پیام مشخصی دارد یا موضوع مربوط به بهترین زمان از نظر تکنولوژی است یا مستقیما پس از آمادگی، پرتاب شده است اما با همه این اوصاف، پیروزی سپاه در قرار دادن ماهواره در مدارش همزمان با دستپاچگی امریکا در برخورد با بحران نفت و کرونا؛ دارای ابعاد و مفاهیم استراتژیکی بزرگی است که می تواند اقتدار ایران در مسائل جهانی و منطقه را تقویت کرده وباردیگر هیبت امریکا را در برابر ایستادگی ایران بشکند.

هم چنین موفقیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پرتاب ماهواره، با همکاری این نهاد با دولت برای مهار کرونا و موفقیت در این ماموریت همراه شد و همه امکانات بهداشتی را در خدمت بیماران کرونا به کار گرفت که می تواند میزان قدرت و انعطاف پذیری نیروهای سپاه پاسداران اسلامی و قدرت مدیریت چندین چالش در یک زمان را نشان دهد

به ویژه اعلام موفقیت پرتاب ماهواره چند روز پس از لحن شدید آمریکا برای نزدیک شدن قایق های ایرانی به کشتی های امریکایی در خلیج فارس همراه شد و اینکه هرگونه تعرض به کشتی های ایرانی با واکنش قاطع ایران روبرو خواهدشد.

اما توضیح امریکا درباره پیروزی ایران درست همان گونه بود که پیش بینی شده بود و میزان پریشانی آمریکا از موفقیت ایران را نشان می داد به ویژه درباره ماهواره بر قاصد که ماهواره را برای قراردادن در مدارش حمل کرد. اظهارات ترامپ،وزارت خارجه امریکا و پنتاگون چند ساعت پس از قرار گرفتن درست ماهواره ایرانی نور در مدار خود، به خوبی بیانگر وضعیت روحی آنان بود.

این موفقیت برای ایران به عنوان سه موفقیت به شمار می رود یک بار برای اینکه شدیدترین تحریم امریکا در تاریخ را زیر پایش گذاشت. یک بار هم توانست با تجارب ملی و با اعتماد برپژوهشگران ایرانی به شکلی کامل و با همه جزئیات آن را انجام دهد و یک بار هم خواست و شکیبایی کرد و با ایمان ؛ شکست را نپذیرفت و تسلیم نشد. .

پربیننده ترین خبرها