در واکنش به روابطش با رژیم اشغالگر؛

برهان: با هیچ کسی دشمنی نداریم!

برهان: با هیچ کسی دشمنی نداریم!
يکشنبه 7 ارديبهشت 1399 - 22:50

رییس شورای حاکمیت سودان پس از دیدار با نخست وزیر رژیم اشغالگر در فوریه گذشته و سخن از آغاز همکاری مشترک میان کشورش و صهیونیستها، عبدالفتاح برهان تاکید کرد که 'هیچ دشمنی میان سودان و هیچ طائفه و یا دین و یا طرفی نداریم'!

العالم ـ آفریقا

سرلشکر عبدالفتاح برهان رییس شورای حاکمیت سودان در راستای سخن از روابطش با رژیم اشغالگر گفت که تمام نتایج دیدارش با بنیامین نتانیاهو را به شورای اجرایی که به سیاستهای خارجی سودان می پردازد، واگذار کرده است.

برهان امروز یکشنبه در گفتگو با تلویزیون دولتی سودان گفت که 'هیچ دشمنی میان سودان و هیچ طائفه و یا دین و یا طرفی وجود ندارد'!

وی همچنین پیش بینی کرد که بنا به وعده آمریکایی ها، سودان به زودی از فهرست تروریسم خارج شود و اظهار داشت که 'اتهام به تروریسم متوجه نظام سابق بود نه دولت سودان و یا ملت سودان'.

یادآور می شود که برهان و نتانیاهو در سوم ماه فوریه گذشته در اوگاندا بنا به درخواست 'یوری موسیوینی' رییس جمهور این کشور دیدار کردند و طبق بیانیه صادره از دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی، آنها بر 'آغاز همکاری مشترک' توافق کردند که به نوبه خود به 'عادی سازی روابط میان سودان و اسراییل' منجر خواهد شد.

نتانیاهو نیز در توئیتی نوشت که 'او ایمان دارد که سودان در مسیر جدید و مثبتی گام بر می دارد'.

رسانه های سودانی در آن زمان تاکید کردند که برهان در دیدار با نتانیاهو هیچ مقام مسئول دیگری به همراه نداشت. وزارت خارجه نیز به این شیوه دیدار اعتراض کرده بود.

پربیننده ترین خبرها