نیروهای «حفتر» یک منطقه مسکونی را در طرابلس هدف قرار دادند

نیروهای «حفتر» یک منطقه مسکونی را در طرابلس هدف قرار دادند
جمعه 12 ارديبهشت 1399 - 17:45

نیروهای دولت «وفاق ملی لیبی» اعلام کردند که شبه‌نظامیان وابسته به خلیفه حفتر با موشک‌های «گراد» یک منطقه مسکونی را در جنوب طرابلس هدف قرار دادند.

العالم - لیبی

نیروهای دولت «وفاق ملی لیبی» گزارش کردند که شبه‌نظامیان وابسته به «خلیفه حفتر» فرمانده گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی»، امروز (جمعه)، یک منطقه مسکونی در جنوب طرابلس را هدف قرار دادند.

صفحه فیسبوکی عملیات «برکان الغضب» (آتشفشان خشم) وابسته دولت وفاق ملی در این ارتباط گزارش کرد که در حمله امروز، دو تن کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

این صفحه همچنین گزارش کرد که پس از حمله شبه‌نظامیان حفتر، یک زن که در زیر آوار گرفتار شده بود، بیرون آورده شد.

طبق این گزارش حال این زن وخیم است.

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱ ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها