جدیدترین اخبار از تحولات میدانی در جنوب یمن/ جنگنده های سعودی دیوار صوتی سقطری را شکستند

جدیدترین اخبار از تحولات میدانی در جنوب یمن/ جنگنده های سعودی دیوار صوتی سقطری را شکستند
يکشنبه 14 ارديبهشت 1399 - 11:52

برخی منابع الجزیره از پرواز جنگنده های وابسته به نیروهای سعودی در ارتفاعی بسیار پایین در آسمان ارخبیل سقری یمن و شکستن دیوار صوتی خبر دادند.

العالم یمن

این در حالی است که به دلیل شورش گردان های یمنی وابسته به شورای انتقالی جنوبی مورد حمایت امارات، فضای ارخبیل تنش آلود است.

این منابع هم چنین از شلیک هوایی در آسمان سقطری و ایجاد رعب و وحشت میان ساکنان این منطقه توسط جنگنده های سعودی خبر دادند.

درهمین حال ،یک منبع دولتی یمن به الجزیره گفت: شورای انتقالی جنوبی مورد حمایت امارات هنوز فرمانده تیپ پیاده نظام نیروی دریایی را در بازداشت دارد و از تحویل وی به فرمانده منصوب عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری خودداری می کند.

خبرگزاری آناتولی نیز به نقل از یک مسئول یمنی گفت: پرواز جنگنده های سعودی پیامی هشدارآمیز به شورشیان مقر این تیپ برای تحویل وی به علی احمد فرمانده جدیدی است که رئیس جمهوری یمن انتخاب کرده و طی ساعات آتی مخالفت یا موافقت شورشیان مشخص خواهد شد.

علی احمد از اهالی سقطری است و فرمانده منطقه دریایی استان بود که زیر نظر نیروی دریایی یمن است

نشستی با نظارت نیروهای سعودی،استاندار سقطری و هواداران شورای انتقالی جنوبی برگزار شد و برای تشکیل نیرویی مشترک از ائتلاف سعودی و اماراتی و نیروی دریایی و نیروهای ویژه به توافق رسیدند که ماموریتش حفاظت از شهر حدیبو مرکز استان سقطری و مراکز قدرت محلی است .

بر اساس اعلام خبرگزاری آناتولی هنوز 5 گردان تیپ اول پیاده نظامان دریایی به دنبال اعلام وفاداری به شورای انتقالی جنوبی به شورش علیه دولت ادامه می دهند

دولت یمن هفته گذشته سرلشگرناشر باجری از استان حضرموت را به عنوان فرمانده تیپ انتخاب کرد.

پس ازاقدام شورای انتقالی در روز شنبه 25 آوریل مبنی بر اعلام خودمختاری از عدن ؛ سقطری از استان های جنوبی شاهد تحولاتی بود. دولت یمن نیز این خودمختاری را کودتای دوم پس از کودتای اگوست توصیف کرد و از جامعه بین الملل و اتحادیه عرب خواست برای پایان دادن به آن مداخله کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها