چالش عشایر سوریه در مقابل اشغالگران آمریکایی و ترک+فیلم

دوشنبه 15 ارديبهشت 1399 - 11:39

عشایر عرب شرق سوریه تهدید کردند که حضور اشغال گران آمریکایی را در مناطق شرقی کشور به شدت پاسخ خواهند داد. آنها نیروهای قسد را متهم کردند که با همکاری نیروهای آمریکایی طرح فرار تروریست ها از زندان های منطقه را سازمان دهی کرده اند.

العالم - سوریه

هدف اشغالگران آمریکایی از طرح جدیدشان، علاوه بر تلاش برای غارت نفت سوریه، فراهم کردن مقدمات حضور طولانی مدت خود در این منطقه استراتژیک و تضمین نقش خود در روند حل سیاسی بحران است.

احمد منیر، مشاور دولت سوریه هم گفت: آمریکا سعی می کند به منظور ایجاد جای پایی برای خود در روند حل سیاسی بحران سوری در آینده، بازمانده های تروریسم را در شمال سوریه از اردوگاه الرکبان و میدان نفتی کبد گرفته تا منطقه جزیره سوریه مستقر کند. امروز پس از شکست تمام راه حل های نظامی در سوریه، شاهد نشست ایران، ترکیه و روسیه برای حل سیاسی بحران هستیم.

نقشه جدید آمریکا مبتنی بر بهره برداری از تروریست های داعش و احیای این گروه تروریستی از طریق فراری دادن عناصر خطرناک آنها از زندان و استفاده از آنها برای اجرای نقشه های آمریکا در منطقه است. در طرف مقابل هم شاهد اشدید تحرکات مقاومت مردمی به خصوص در میان عشایر هستیم.

حسین علی المشهدانی، شیخ عشیره المشاهده که از عشایر اصیل و ریشه دار سوریه است گفت: "ما ارتش قدرتمندی از فرزندان عشایر سوریه و عراق ایجاد می کنیم. ما عزم خود را برای تشکیل ارتشی در مقابل اشغالگران آمریکایی و ترک جزم کرده ایم".

پربیننده ترین خبرها