همکاری فیسبوک با صهیونیست ها/ حساب کاربری روزنامه‌نگاران فلسطینی بسته شد

همکاری فیسبوک با صهیونیست ها/ حساب کاربری روزنامه‌نگاران فلسطینی بسته شد
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 - 17:45

شبکه اجتماعی فیسبوک روز سه‌شنبه و در راستای همکاری با صهیونیست‌ها طی هفته‌های اخیر صفحات و حساب‌های کاربری ده‌ها تن از روزنامه‌نگاران و فعالان فلسطینی را بست.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، روزنامه‌نگاران و فعالان فلسطینی با بسته شدن حساب کاربری‌شان توسط فیسبوک آن هم بدون اطلاع قبلی شگفت‌زده شدند.

پیشتر نیز فیسبوک در اقدامی مشابه، صفحات خبرنگاران فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری را بسته بود.

برخی مؤسسات بین‌المللی اسرائیل را به سوءاستفاده از روابطش با فیسبوک در محو مطالب و مضامین فلسطینی‌ها در فضای الکترونیک متهم کرده بودند.

وزارت دادگستری اسرائیل در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که فیسبوک ، نزدیک به ۸۵ درصد از خواسته‌های اسرائیل را در سال ۲۰۱۷ پاسخ داده و در این راستا، مطالب و نوشته‌های مربوط به فلسطینی‌ها در شبکه اجتماعی را حذف کرده است.

جهاد بارود روزنامه‌نگار و مدیر شبکه «عین الاعلامیه» روز دوشنبه گفت که حساب شخصی‌اش در فیسبوک ناگهان به طور کامل بسته شد.

وی در مصاحبه با آناتولی، خاطرنشان کرد، مدیریت فیسبوک توجهی به درخواست‌ها و تلاش او برای باز کردن مجدد حساب کاربری‌اش نکرد و آن را کامل بسته است.

بارود گفته، این جنگی است که این شبکه اجتماعی با همکاری اشغالگران به راه انداخته است تا مانع تولید محتوا درباره فلسطین شود. آنها سعی دارند صدای فلسطین را از بین ببرند تا هیچ پیام تاثیرگذاری به دنیای خارج ارسال نکنند.

این روزنامه‌نگار فلسطینی، سیاست فیسبوک را در راستای سیاست عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس با صهیونیست‌ها از طریق سریال‌های اخیر توصیف و آن را محکوم کرد.

کمیته غیردولتی حمایت از روزنامه‌نگاران، از فیسبوک خواست حذف مطالب و نوشته‌های فلسطینی‌ها را متوقف و حساب کاربری آنها را مجددا فعال کند.

این کمیته از نهادهای بین‌المللی از جمله، اتحادیه بین‌المللی روزنامه‌نگاران، سازمان یونسکو و گزارشگران بدون مرز نیز خواست، فیسبوک را به‌ خاطر عملکرد دوگانه‌اش تحت فشار قرار دهند.

پربیننده ترین خبرها