لس‌آنجلس‌تایمز: 15 درصد از آمار کلی کرونا در گواتمالا را مهاجران اخراج‌شده از آمریکا تشکیل می‌دهند

لس‌آنجلس‌تایمز: 15 درصد از آمار کلی کرونا در گواتمالا را مهاجران اخراج‌شده از آمریکا تشکیل می‌دهند
چهارشنبه 17 ارديبهشت 1399 - 16:48

مقامات کشور گواتمالا اعلام کرده‌اند پانزده درصد از آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را مهاجران گواتمالایی که از آمریکا اخراج شده‌اند، تشکیل می‌دهند.

العالم - آمریکا

مقامات کشور گواتمالا روز گذشته (دوشنبه) گفتند بعد از اینکه آمریکایی‌ها متعهد شدند که هر مسافر گواتمالایی‌ برای خروج از آمریکا باید تست کرونای منفی داشته باشد، به طور پیوسته پرواز‌هایی که از آمریکا وارد کشور گواتمالا می‌شوند را پذیرا هستند. اما به نوشته وبگاه «لس‌آنجلس تایمز» این کشور دو هفته گذشته پرواز‌های خود را به دلیل اینکه بسیاری از این مسافران به ویروس کرونا مبتلا بوده‌اند، لغو کرده است.

به نوشته لس‌آنجلس تایمز، بر اساس گفته وزیر خارجه گواتمالا، 117 مهاجر اخراج شده از آمریکا در چهار پروازی که از دوشنبه این هفته از آمریکا به گواتمالا وارد شده‌اند، مبتلا به ویروس کرونا بوده‌اند، این افراد 15 درصد از تمامی مبتلایان به کرونا در این کشور را تشکیل می‌دهند.

هفته گذشته، بعد از اینکه مقامات امور مهاجرت آمریکا گفتند که تمام 89 مهاجر اخراج شده گواتمالایی را برای ویروس کرونا تست کرده‌اند، کشور گواتمالا یک پرواز از این کشور را پذیرفت.

بر اساس گفته مقامات گواتمالا، شمار اخراج شدگان از آمریکا در هر پرواز از 100 نفر به 75 نفر رسیده است.

به نوشته لس‌آنجلس تایمز، روز دوشنبه، 76 مهاجر اخراج شده در پروازی از سمت شهر هیوستون ایالت تگزاس به گواتمالا رسیدند و بلافاصله تحت مراقبت‌های درمانی قرار گرفتند. گواتمالا با وجود نگرانی‌ها برای شیوع بیماری کرونا در این کشور، بار‌ها پرواز مهاجران اخراج شده را متوقف و بار دیگر راه‌اندازی کرده است. به گفته مقامات گواتمالا این هفته سه‌ پرواز حامل این مهاجران بوده‌اند.

کشور گواتمالا ابتدا در اواخر ماه مارس متوجه شد که حدود 30 نفر از مهاجران اخراج شده‌ای که از ایالت آریزونای آمریکا به این کشور آمدند، به کرونا مبتلا بوده‌اند.

لس‌آنجلس تایمز نوشت، سازمان «مهاجرت و گمرک آمریکا» این اخراج‌شدگان را آزمایش کرده بود اما این افراد به طور مرتب برای ویروس کرونا تست نشده بودند. «گیرمو کاستیو» معاون رئیس‌جمهور گواتمالا، سی‌ام مارس (11 فروردین) در رادیوی محلی این کشور گفت که به آمریکا التماس کرده پرواز‌ اخراجی‌های گواتمالا را متوقف کند.

در اواسط ماه آوریل، دولت ترامپ تیمی را از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا به گواتمالا فرستاد تا این اخراج شدگان را برای ویروس کرونا تست کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها