اختلافات گروهک تروریستی النصره با ترکیه آشکارتر شد

اختلافات گروهک تروریستی النصره با ترکیه آشکارتر شد
پنج‌شنبه 25 ارديبهشت 1399 - 13:58

یک سرکرده سابق گروهک تروریستی جبهة النصره، ترکیه را به ظلم و ستم در جهان اسلام متهم کرد و گفت که این کشور صرفا به دنبال منافع خود است.

العالم - ترکیه

با گذشت بیش از دو ماه از آغاز آتش‌بس در ادلب و برقراری گشت‌های مشترک ترکیه و روسیه در این استان، به مرور اختلافات تروریست‌های مورد حمایت آنکارا با یکدیگر و همچنین با ارتش ترکیه بیش از پیش علنی می‌شود.

به نوشته وبگاه عنب بلدی، «ابو العبد اشداء» از سرکرده‌های سابق گروهک «هیئه تحریر الشام» (جبهة النصره سابق) مدعی شد که اقدام این گروهک در بازگشایی گذرگاه «معرة النعسان» در استان ادلب، در مسیر عادی‌سازی روابط با دولت سوریه است و باز شدن این گذرگاه موجب تقویت بنیه اقتصادی دولت سوریه می‌شود. او در سپتامبر ۲۰۱۹ با انتشار فایل ویدئویی گروهک «هیئه تحریر الشام» را به فساد اداری و مالی متهم کرده و از این گروهک جدا شد و در ماه فوریه ۲۰۲۰ گروهک تروریستی «تنسیقیه الجهاد» را تأسیس کرد.

گروهک «هیئه تحریر الشام» دو هفته پیش گذرگاه «معرة النعسان» در ادلب را بازگشایی کرد اما با اعتراض عناصر تروریستی روبه رو و مجبور به بستن دوباره گذرگاه شد.

«ابو العبد اشداء» در خصوص گشت‌های مشترک روسیه و ترکیه نیز گفت که ترکیه در پی منافع خود است و با اهداف معارضان کاری ندارد.

این سرکرده سابق جبهة النصره، با حمله به ترکیه، این کشور را حامی ظلم و ستم در جهان اسلام دانست و مدعی شد که ترکیه به روسیه برای ورود به منطقه کمک کرده است.

از زمان آغاز گشت‌های مشترک ترکیه و روسیه در مسیر بزرگراه «ام-۴» عناصر وابسته به جبهة النصره با بستن بزرگراه بارها با نظامیان ترکیه درگیر شده‌اند. در هشتم اردیبهشت در جریان تلاش نیروهای ارتش ترکیه برای بازکردن مسیر بزرگراه «ام-۴» (حلب به لاذقیه) دو عنصر وابسته به گروهک تروریستی «هیئه تحریر الشام» (جبهة النصره سابق) کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها