سازمان ملل: در مورد آتش‌بس در یمن، پیشرفت چشمگیری حاصل شده است

سازمان ملل: در مورد آتش‌بس در یمن، پیشرفت چشمگیری حاصل شده است
جمعه 26 ارديبهشت 1399 - 04:31

نماینده سازمان ملل در امور یمن در نشست شورای امنیت گفت که طرف‌های درگیر در یمن به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در خصوص توافق بر سر آتش‎بس رسیدند.

العالم-یمن

«مارتین گرفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن در نشست روز پنجشنبه شورای امنیت مدعی شد که در گفت‌وگوهای اخیر میان نمایندگان طرف‌های درگیر در یمن، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای به خصوص درباره آتش‌بس صورت گرفته است.

گریفیتس با اشاره به در نظر گرفتن بسته اقتصادی برای مردم یمن گفت که هر چند درباره این بسته و برخی اقدامات انسانی و اقتصادی مربوط به آن اختلافاتی وجود دارد، اما اجرای این اقدامات برای مبارزه با ویروس کرونا نیز ضروری است.

وی افزود: اما نمایندگان طرف‌های بحران در مذاکرات به شکلی سازنده تعامل کردند؛ مذاکراتی که از حمایت دیپلماتیک منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردار است.

نماینده سازمان ملل در امور یمن تاکید کرد که ویروس کرونا و کند شدن روند اقتصاد جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا، شرایط یمن را بیش از پیش دشوار کرده است.

گریفیتس با اشاره به تحولات جنوب یمن و تشدید درگیریهای گروههای نیابتی عربستان و امارات در عدن گفت که اعلام حالت فوق العاده و خودمختاری از سوی شورای انتقالی جنوب مایه نگرانی است.

تسنيم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها