خشم عمومی در عراق از اهانت شبکه سعودی به شهید المهندس

خشم عمومی در عراق از اهانت شبکه سعودی به شهید المهندس
شنبه 27 ارديبهشت 1399 - 08:46

محافل سیاسی و پارلمانی در عراق از اهانت شبکه سعودی "ام بی سی" به فرمانده شهید "ابو مهدی المهندس" ابراز خشم کرده و از ریاست هیئت الحشد الشعبی خواسته اند از این شبکه به خاطر مطرح کردن اتهامات بی اساس علیه این شهید شکایت کند. از سوی دیگر، کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی پارلمان خواستار محروم کردن این شبکه سعودی از فعالیت در عراق شده است.

العالم- عراق

اپیزود درباره "نزار قبانی" شاعر سوری بود که به مدت چند دقیقه به زندگینامه این شاعر بزرگ پرداخته شد. ولی تلویزیون ام بی سی سعودی از این ایپزود چند دقیقه ای برای سمپاشی و اتهام زنی علیه ساحت شهید ابومهدی المهندس، که نماد جنگ علیه تروریسم وهابی بود، بهره برداری کرد.

"فالح الفیاض" رئیس هیئت الحشد الشعبی از این شبکه تلویزیونی شکایت کرده است.

دفتر الفیاض با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این شبکه "اتهامات واهی و به دور از واقعیتی به این فرمانده وارد کرده و کوشیده تا تاریخ درخشان این قهرمان را مخدوش کرده و از بین ببرد".

در این بیانیه، تأکید شد المهندس، قهرمانی بود که "عمر خود را در جهاد، مبارزه با تروریسم و آزادسازی عراق صرف کرد... و این برنامه‌ها، بیانگر تداوم تبلیغات مغرضانه مسمومی است که در پی، توهین به فرماندهان پیروزی و قهرمانان فتوای جهاد مقدس است؛ (فتوایی) که مرجعیت حکیمانه (عراق)، آن را صادر کرد."

الفیاض از نهادهای نظارتی تلوزیون عراق خواست که برای مقابله با چنین رسانه‌های گمراه‌کننده‌ای که به تاریخ فرماندهان پیروزی توهین می‌کند، وارد عمل شوند.

در همین ارتباط، کمیسیون ارتباطات و اطلاع‌رسانی مجلس عراق در پی اهانت این شبکه سعودی به نائب رئیس فقید سازمان الحشد الشعبی، تأکید کرد که باید دفتر این شبکه بسته شود.

این شبکه سعودی در گزارشی مدعی شده بود که المهندس با اقدامات خود در عراق، از تروریسم حمایت می‌کرده است.

از سوی دیگر، اتحادیه علمای عراق حملات هدفمندانه شبکه ام بی سی علیه نمادهای ملی عراقی، از جمله به فرمانده شهید ابومهدی المهندس را محکوم کرد.

پربیننده ترین خبرها