العالم ـ آمریکا
این ایده به دلیل گسترش ویروس کرونا در جهان شروع شده و قرار است که گسترش یابد.
مغازههای شرکتها در صفحات ویژه آنها برپا میشود و از طریق تبلیغات هم می توانند مشتریان را به خود جلب کنند.
تا کنون مردم میتوانستند وسایل اضافی خود را در بخش بازار فیسبوک بفروشند و پولی هم به فیسبوک نمیپرداختند.
جورج لی، یکی از مقامهای شرکت فیس بوک هم گفته که در شش ماه گذشته آنها مشغول آماده سازی این امکان جدید در فیسبوک بودند. به گفته او «در شرایط جدید، طبیعتا ما سرعت کارهایمان را بیشتر کردیم.»
شرکت فیسبوک که صاحب اینستاگرام و واتساپ هم است، میخواهد در مرحله بعدی این امکان را به اپلیکیشن پیامرسان واتساپ هم اضافه کند.
آن گونه که بی بی سی گزارش داده، شیوه خرید در فیسبوک این طور خواهد بود که وقتی نوبت به پرداخت پول میرسد، افراد راهی وبسایت خود آن شرکت میشوند و در آنجاست که عملیات بانکی انجام میگیرد.
در صورتی هم که خریدار سوالی داشته باشد یا بخواهد مشکلی را با فروشنده مطرح کند از امکانات پیامرسانی در فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ استفاده خواهد کرد.
ویروس کرونا موجب از بین رفتن بسیاری از کسبوکارهایی شده که به فیس بوک و اینستاگرام آگهی میدادند و برای همین فیسبوک می خواهد کاری بکند که آنها سر پا بمانند.