مخالفت تایوان با مذاکره با پکن بر اساس سیاست 'چین واحد'

مخالفت تایوان با مذاکره با پکن بر اساس سیاست 'چین واحد'
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399 - 10:44

رئیس‌جمهور تایوان اعلام کرد که او آمادگی مذاکره با چین را دارد اما نمی‌تواند پیشنهاد پکن درباره سیاست «یک کشور، دو سیستم» را بپذیرد.

العالم - آسیا

رئیس‌جمهور تایوان که به داشتن مواضع ضد چینی شهرت دارد ضمن اعلام آمادگی برای مذاکره با پکن، از مخالفت جدی خود با سیاست «چین واحد» سخن گفت.

به نوشته رویترز، خانم «تسای اینگ ون» در سخنرانی مراسم تحلیف آغاز دومین دوره ریاست جمهوری خود گفت: « من از اینجا می‌خواهم بر این کلمات تاکید کنم، "صلح، برابری، دموکراسی و گفت‌و‌گو". ما استفاده مقام‌های پکن از "یک کشور، دو سیستم" برای تضعیف تایوان را نخواهیم پذیرفت و ما قاطعانه روی اصولمان خواهیم ایستاد».

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین دانسته و بارها درباره تلاش‌ها به منظور استقلال این منطقه هشدار داده و همچنین تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.

دولت‌های آمریکایی از سال ۱۹۷۹ به بعد، رسما خود را متعهد به سیاست چین واحد خوانده‌اند اما در سال‌های گذشته به اقداماتی از قبیل فروش سلاح به تایوان دست زده‌اند.

آبان ماه سال گذشته وزیر دفاع چین در دیدار با همتای آمریکایی با هشدار درباره اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن اعلام کرد، پکن استقلال تایوان را تحمل نخواهد کرد.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها