بیانیه سازمان همکاری اسلامی در مخالفت با اشغال اراضی کرانه باختری

بیانیه سازمان همکاری اسلامی در مخالفت با اشغال اراضی کرانه باختری
جمعه 2 خرداد 1399 - 16:53

سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد، تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری با قطعنامه‌های بین‌المللی در تناقض است.

العالم _ جهان اسلام

سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد، اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های دیگری از کرانه باختری به روند صلح کمکی نمی‌کند و در تناقض با قطعنامه‌های بین‌المللی قرار دارد.

بر اساس گزارش «قدس پرس»، سازمان همکاری اسلامی در ادامه از جامعه بین‌الملل بویژه مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت درخواست کرد، اقدامات عملی و فوری برای جلوگیری از اجرای این طرح رژیم صهیونیستی صورت دهند.

این نهاد تأکید کرد: راه‌حل عادلانه و همیشگی برای مسأله فلسطین و تحقق صلح در خاورمیانه (غرب آسیا) تنها از طریق ابتکار عربی بر اساس راهکار دو دولتی، ایجاد دولت فلسطین با مرکزیت قدس شرقی و اجرای قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی امکان‌پذیر است.

در آوریل گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رئیس ائتلاف آبی-سفید با اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری به توافق رسیدند.

در پی این موضوع، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هفته جاری از قطع روابط و لغو قطعنامه‌ها با رژیم صهیونیستی و آمریکا خبر داد.

پربیننده ترین خبرها