صنعاء: سازمال ملل نقشی در مقابله با کرونا در یمن ندارد

صنعاء: سازمال ملل نقشی در مقابله با کرونا در یمن ندارد
دوشنبه 19 خرداد 1399 - 14:44

سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، اظهارات مقامات سازمان ملل به دور از واقعیت است و این نهاد در مقابله با کرونا در یمن نقشی ندارد.

العالم - یمن

«طه المتوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، شوک روانی که رسانه‌ها و سران سیاسی بسیاری از کشورهای روانی درباره کرونا به راه انداختند، عامل افزایش فوتی‌ها در جهان است.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، وی در این باره توضیح داد: میانگین فوتی‌‌ها در یمن بر اثر کرونا به دلیل تکیه بر سیاست اطمینان‌دهی به بیمار و جامعه، کم است. سیاست ما در مقابله با کرونا موجود خشم ائتلاف متجاوز شده، ائتلافی که سعی کرد با وارد کردن کرونا، در جامعه آشوب به راه بیندازد و امروز بر میزان شایعات افزوده است.

المتوکل ادامه داد: به دلیل اهمال قوای اشغالگر و سکوت سازمان ملل، بیماری‌های واگیردار و غیر واگیردار، کارمندان ما در استان‌های جنوب را از پای در می‌آورد.

وی تأکید کرد: آنچه رسانه‌های ائتلاف اعلام می‌کنند نشان دهنده نیت‌های خبیث آنهاست و واقعیت ندارد. تجربه ما در مقابله با کرونا، موفقیت خود را روز به روز تثبیت می‌کند.

المتوکل ضمن اعلم اینکه سازمان ملل دست به سیاست ارعاب زده، افزود: سازمان ملل به جای ارعاب و مشارکت در این سیاست کشنده علیه ملت‌ها، باید به مسؤولیت خود برای توقف حملات و رفع محاصره یمن کار کند.

وی تأکید کرد: سازمان ملل درباره جنایات ائتلاف در حق یمنی‌ها سکوت کرد و به خاطر آنچه قربانیان کرونا نامید، به دروغ گریه کرد.

المتوکل در پایان گفت، سازمان ملل در تلاش‌ها برای مقابله با کرونا در مناطق «آزاد شده و اشغالی» نقشی ندارد و اظهارات مقامات آن به دور از واقعیت است و برای کسب مال صورت می‌گیرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها