اولین اقدام علنی ابوظبی برای عادی‌سازی روابط

پروژه‌های پزشکی مشترک امارات و اسرائیل راه‌اندازی شدند

 پروژه‌های پزشکی مشترک امارات و اسرائیل راه‌اندازی شدند
جمعه 6 تير 1399 - 01:40

امارات در راستای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، اجرای چندین پروژه مشترک با یک شرکت اسرائیلی را در زمینه پزشکی آغاز کرده است.

العالم-امارات

دو شرکت خصوصی امارات متحده عربی و دو شرکت رژیم صهیونیستی در اقدامی که نشان دهنده اصرار بر ادامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، چندین پروژه مشترک را راه‌اندازی کردند.

خبرگزاری دولتی امارات «وام» در این باره گزارش داد که این همکاری دو طرفه در راستای تلاش مشترک ابوظبی و تل آویو برای مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم منطقه صورت می‌گیرد.

«انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه اخیرا در نشست مجازی «کمیته یهودی-آمریکایی» گفته بود که کشورش با رژیم صهیونیستی در برخی از زمینهها از جمله پزشکی و تکنولوژی همکاری میکند.

ماه پیش نیز دولت امارات به بهانه ارسال کمک‌های پزشکی برای فلسطینیان، این کمکها را به جای ارسال از طریق مصر یا اردن، مستقیما به یکی از فرودگاه های رژیم اشغالگر ارسال کرد.

این اقدام ابوظبی واکنش برخی گروه‌های فلسطینی از جمله حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین را به همراه داشت و آن را گام دیگر امارات برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به بهانه ارسال کمک‌های پزشکی فلسطینیان و فرود آمدن هواپیمایش در یک فرودگاه اسرائیلی برشمردند.

تسنيم

پربیننده ترین خبرها