مرکل: انگلیس باید با پیامد تصمیم‌های دولتش در قبال اتحادیه اروپا کنار بیاید

مرکل: انگلیس باید با پیامد تصمیم‌های دولتش در قبال اتحادیه اروپا کنار بیاید
يکشنبه 8 تير 1399 - 07:38

صدراعظم آلمان می‌گوید دولت بوریس جانسون هر تصمیمی در قبال اتحادیه اروپا و روابط با این اتحادیه بگیرد با واکنش مناسب 27 عضو آن روبه‌رو خواهد شد و «باید با پیامدهای آن نیز کنار بیاید».

العالم- اروپا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، آنگلا مرکل در جریان یک کنفرانس خبری با شماری از رسانه‌های اروپایی گفت «ما باید این ایده که به انگلیس بگوییم چه بکند را رها کنیم؛ این به انگلیس مربوط می‌شود و هر تصمیمی نیز بگیرد ۲۷ عضو اتحادیه واکنش درخوری به آن نشان می‌دهند».
آلمان چند روز دیگر ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را در دست خواهد گرفت، و علاوه بر بحران ناشی از همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ مسئله روابط با انگلیس پس از خروج از اتحادیه، از چالش‌هایی‌ست که با آن روبه‌رو خواهد بود.
صدر اعظم آلمان افزود: «با حضور نخست‌وزیر بوریس جانسون، دولت انگلیس می‌خواهد نوع روابط خود با ما در پی خروج [از اتحادیه] را تعیین کند. پس از آن نیز باید با پیامدهای آن کنار بیاید، البته باید گفت که روابط اقتصادی ما ارتباط و نزدیکی کم‌تری خواهد داشت».
انگلیس ۱۱ بهمن سال گذشته به طور رسمی از اتحادیه اروپا خارج شد. چهار سال از همه‌پرسی انگلیس که در آن به خروج از اتحادیه رای داده شد، می‌گذرد. با این حال از آن زمان تا کنون لندن و اعضای اتحادیه بارها با چالش‌های مختلفی در مسیر خروج روبه‌رو شده‌اند. دولت انگلیس نیز بحران‌های مختلفی را پشت سر گذاشت تا در نهایت به‌طور رسمی از اتحادیه خارج شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها