فشار مضاعف بر ترامپ برای استفاده از ماسک

فشار مضاعف بر ترامپ برای استفاده از ماسک
دوشنبه 9 تير 1399 - 01:19

با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا، دونالد ترامپ از طرف دو حزب دموکرات و جمهوریخواه برای استفاده از ماسک شدیدا تحت فشار قرار گرفته است.

العالم - آمریکا

به گزارش یکشنبه شب خبرگزاری فرانسه، به دنبال هشدار وزارت بهداشت آمریکا در مورد عدم مهار شیوع ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان به این بیماری، نمایندگان احزاب جمهوریخواه و دموکرات فشار مضاعفی بر ترامپ اعمال کردند تا وی به عنوان یک الگو در جامعه آمریکا از ماسک استفاده کند.

به رغم آمارهای خلاف واقع دولت ترامپ، شمار مبتلایان به این ویروس در بیش از نیمی از ایالت‌های آمریکا روند صعودی داشته به طوری که در روز جمعه رکورد شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این کشور شکسته شد و به ۴۰ هزار و ۱۷۳ نفر (در یک روز) رسید.

الکس آزار وزیر بهداشت آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه سی ان ان در مورد اینکه چرا رییس جمهوری امریکا به عنوان یک الگو در جامعه در ملاء عام از استفاده از ماسک خودداری می‌کند، گفت: براساس توضیحات کاخ سفید، ترامپ به صورت روزانه مورد آزمایش کرونا قرار می‌گیرد و وی به عنوان یک رهبر جهان در وضعیت منحصربه فردی قرار دارد.

جمهوریخواهان که به ندرت از دولت ترامپ انتقاد می‌کنند، فشارهای خود را بر رییس جمهوری افزایش داده و از وی خواستند که به عنوان الگوی جامه از ماسک بهداشتی استفاده کند.

لامار الکساندر سناتور جمهوریخواه به سی ان ان گفت: استفاده از ماسک بسیار مهم است و کارشناسان بهداشتی نیز بر استفاده از آن برای مهار و کنترل شیوع بیماری تاکید دارند.

سناتور الکساندر افزود: ترامپ نیز هر از چندگاهی باید از ماسک در ملاء عام استفاده کند تا به ما برای رها شدن از بحث‌های سیاسی کمک کند.

وی گفت: منتقدین بارها به ما متذکر می‌شوند که اگر شما حامی ترامپ هستید باید مثل وی ماسک نزنید و اگر مخالف وی هستید باید از ماسک استفاده کنید.

با توجه به عملکرد ضعیف دولت ترامپ در مهار بیماری کووید ۱۹ هفته گذشته، ۳۶ ایالت آمریکا افزایش مبتلایان به ویروس کرونا را گزارش کردند و شمار مبتلایان تنها در دو ایالت کاهش داشته است.

بر اساس آخرین آمارها، در آمریکا تاکنون ۲ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۵۴۲ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و ۱۲۸ هزار و ۲۰۲۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها