پایان ریاست دوره ای کرواسی بر شورای اروپایی

پایان ریاست دوره ای کرواسی بر شورای اروپایی
سه شنبه 10 تير 1399 - 21:51

کرواسی روز سه شنبه (۱۰ تیر) ریاست دوره ای شش ماه اش بر شورای اتحادیه اروپا در بحبوحه بحران ویروس کرونا و عملکرد موفق آن در این زمینه، به پایان می رسد.

العالم ـ اروپا

آندره پلینکویچ نخست وزیر کرواسی روز دوشنبه (۹ تیر) به مناسبت پایان دوره ریاست این کشور بر شورای اروپایی در حضور سفرای مقیم و روسای نهادهای بین المللی به ارائه توضیحاتی به نتایج فعایت شش ماهه ریاست کرواسی همزمان با بحران هایی مانند؛ شیوع ویروس کرونا و زلزله زاگرب پرداخت.

وی همچنین در این رابطه یاد آور شد که کرواسی در دوره ریاست شش ماهه خود بر شورای اتحادیه اروپا به دو هدف اصلی دست یافت. هدف اول آغاز مذاکرات چشم انداز اروپایی غرب بالکان (در این مرحله؛ مقدونیه شمالی و آلبانی) که با نشست ویدئویی سران اتحادیه انجام شد. هدف دوم کمک به عملکرد صحیح اتحادیه در بحران کرونا و حفاظت از سلامت اتحادیه اروپا بود.

کرواسی، ریاست دوره ای شورای اروپایی را از اول ژانویه سال ۲۰۲۰ ( ۱۱ دی ماه ۱۳۹۸) به مدت ۶ ماه بر عهده داشت و اکنون ریاست بر این شورا را از فردا ( اول جولای - یازدهم تیر) به آلمان واگذار می کند. قبل از کرواسی، فنلاند ریاست دوره ای بر این شورا را عهده دار بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها