برگزاری همایش حمایت از آرمان فلسطین در صنعا با حضور احزاب سیاسی یمن

برگزاری همایش حمایت از آرمان فلسطین در صنعا با حضور احزاب سیاسی یمن
جمعه 27 تير 1399 - 18:20

احزاب سیاسی یمنی با برگزاری همایشی در صنعا، بر مخالفت با عادی سازی روابط با اسرائیل و لزوم حمایت از ملت فلسطین تاکید کردند.

العالم - یمن

به گزارش تلویزیون المیادین، همایشی در صنعا پایتخت یمن برای اعلام حمایت از آرمان فلسطین و تاکید بر لزوم یاری رساندن به فلسطینی ها برگزار شد.

احزاب سیاسی یمنی با برگزاری همایشی در صنعا، بر مخالفت با عادی سازی روابط با اسرائیل و لزوم حمایت از ملت فلسطین تاکید کردند. احزاب یمنی از ملت‌های عرب خواستند برای یاری رساندن به ملت فلسطین، تحرک جدی صورت دهند.

بیش از ۳۰ حزب و گروه سیاسی یمنی در این همایش شرکت کرده بودند. این احزاب یمنی همچنین مخالفت خود را با طرح اسرائیل برای الحاق بخش‌های جدیدی از کرانه باختری به این رژیم اعلام و تاکید کردند برای جنگیدن در کنار ملت فلسطین تا زمان آزادسازی سرزمین فلسطین آمادگی دارند.

عبدالمجید الحنش دبیرکل حزب الناصری یمن به المیادین گفت: ”ملت یمن بیشترین اشتیاق و آمادگی را دارد تا در کنار فلسطینی‌ها بجنگد. “

یاسر الحوری یکی از مسئولان احزاب دیدار مشترک یمن به المیادین گفت: ”احزاب و گروه‌های سیاسی یمن امروز بر حمایت پایدار و اصولی خود از آرمان فلسطین تاکید کردند. فقط با نابودی رژیم غاصب صهیونیستی، امکان حل مسائل عربی و مسایل جهان اسلام وجود دارد. “

از سوی دیگر، علما و اندیشمندان یمنی هم با برگزاری همایشی تاکید کردند محور مقاومت در حال گسترش است تا یمنی‌ها حمایت از اصلی‌ترین مسئله جهان عرب را برعهده بگیرند. این در حالی است که بعضی نظام‌های عربی بر همسویی با اسرائیل برای نابودی مسئله فلسطین تاکید دارند.

شمش الدین شرف الدین مفتی یمن به المیادین گفت: ”عده‌ای از داخل این امت اسلامی، برای تضعیف آن تلاش می‌کنند. رژیم‌های سعودی و اماراتی به این صورت عمل و از اموال این امت برای تفرقه افکنی و ایجاد شکاف در جهان اسلام استفاده می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند نگاه‌های امت اسلامی را از دشمن واقعی یعنی اسرائیل دور کنند. “

خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها