سازمان همکاری اسلامی: با توجه به کرونا، زندانیان فلسطینی باید آزاد شوند

سازمان همکاری اسلامی: با توجه به کرونا، زندانیان فلسطینی باید آزاد شوند
سه شنبه 31 تير 1399 - 09:41

سازمان همکاری اسلامی از سازمان ملل و صلیب سرخ خواست که برای آزادسازی زندانیان بیمار، سالمند، کودک و زن فلسطینی به رژیم صهیونیستی اعمال فشار کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

سازمان همکاری اسلامی بار دیگر خواستار آزادسازی زندانیان فلسطینی در بند زندانهای رژیم صهیونیستی شد.

این سازمان که شامل 57 کشور است، با انتشار بیانیه‌ای از سازمان ملل و صلیب سرخ خواست که برای آزادسازی زندانیان بیمار، سالمند، کودک و زن به رژیم صهیونیستی اعمال فشار کنند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از همکاری اسلامی گزارش داد، باید حقوق بشر برای همه زندانیان فلسطینی رعایت و تجاوزات مداوم علیه آنان متوقف شود.

این سازمان خاطر نشان کرد، با توجه به شیوع ویروس کرونا و ابتلای برخی زندانیان به آن، نگران وضعیت زندانیان فلسطینی در بند صهیونیستهاست.

همکاری اسلامی ضمن انتقاد از تداوم اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه زندانیان و محروم کردن آنان از حقوق اولیه از جمله حق درمان، این رژیم را مسئول جان هزاران زندانی فلسطینی عنوان کرد.

سازمان امور اسرا و آزادگان وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) 12 جولای جاری خبر داد که «کمال ابو وعر» (46 ساله) زندانی فلسطینی است که از بیماری سرطان حنجره رنج می‌برد و در حال حاضر نیز به کرونا مبتلا شده است.

حدود پنج هزار فلسطینی در بند زندانهای رژیم صهیونیستی قرار دارند که از میان آنان، 43 نفر زن، 180 نفرکودک و 700 نفر بیمار هستند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها