رای گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری بلاروس آغاز شد

رای گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری بلاروس آغاز شد
سه شنبه 14 مرداد 1399 - 19:35

بخشی از مراحل رای گیری انتخابات ریاست جمهوری بلاروس که قرار است به صورت سراسری یکشنبه آینده ۱۹ مرداد برگزار شود، در این کشور آغاز شد.

العالم ـ اروپا

کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس، روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: رای گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری بلاروس ساعت ۱۰ امروز (به وقت محلی) آغاز شد.

حوزه های رای گیری از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ و از ساعت ۱۶ تا ۱۹ هر روز به رای گیری از مردم خواهند پرداخت.

در بیانیه گفته شده است: رای دهندگان نیازی به ارائه دلیل برای اینکه نمی توانند در روز اصلی انتخابات ریاست جمهوری رای دهند ندارند.

در مجموع، بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ حوزه انتخاباتی در بلاروس و چندین کشور دیگر به رای گیری از مردم می پردازند که 44 حوزه در خارج از این کشور قرار دارد.

231 حوزه انتخاباتی هم در بلاروس در روز اصلی انتخابات (روز شنبه هفته آینده) برای رای گیری گشوده خواهند شد.

انتظار می رود 6.8 میلیون افراد حائز رای دادن، در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس آرای خود را به صندوق ها بریزند.

بر اساس تصمیم کمیته مرکزی انتخابات بلاروس، به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا در بلاروس، در هر حوزه انتخاباتی این کشور نباید بیش از سه ناظر حضور داشته باشد.

بلاروس از سال ۱۹۹۱ میلادی که استقلال خود را بدست آورده، ششمین انتخابات ریاست جمهوری خود را برگزار می‌کند و الکساندر لوکاشنکو به عنوان دومین رئیس جمهوری بلاروس که از سال ۱۹۹۴ میلادی زمام امور این کشور را برعهده داشته، به دنبال بدست آوردن دور دیگر ریاست جمهوری است.

علاوه بر لوکاشنکو،«آندره دمیتریف»رئیس جنبش اجتماعی «حقیقت را بگو»،«سوتلانا تیخانوفسکایا» و «آنا کونوپاتسکایا» دو نماینده سابق مجلس نمایندگان بلاروس و «سرگئی چرچن» رئیس حزب سوسیال دمکرات گرامادا در این انتخابات نامزد شده اند.

ویکتور باباریکو و والری تسپاکالو دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری بلاروس که از رقبای اصلی لوکاشنکو بودند، بازداشت شده اند.

به گزارش ایرنا، در هفته های اخیر مخالفان دولت بلاروس در مینسک و چند شهر دیگر اجتماعات اعتراضی برگزار کرده و دهها نفر از افراد شرکت کننده در این تظاهرات بازداشت شده اند.

روابط بلاروس با روسیه متحد اصلی این کشور نیز به دلیل دستگیری 33 تبعه روس در مینسک که از طرف حکومت بلاروس به تلاش برای بی ثبات کردن اوضاع این کشور متهم شده اند، تیره شده است.

ناظران خارجی نیز بویژه از کشورهای غربی در انتخابات بلاروس حضور ندارند و به همین دلیل بعید بنظر می رسد که غرب این انتخابات را به رسمیت بشناسد.

انتظار می رود پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری بلاروس، اعتراضات گسترده در این کشور برپا شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها