وزیر بهداشت لبنان: تعداد مفقودان انفجار بیشتر از قربانیان است

وزیر بهداشت لبنان: تعداد مفقودان انفجار بیشتر از قربانیان است
چهارشنبه 15 مرداد 1399 - 16:12

وزیر بهداشت لبنان در سخنانی گفت که تعداد مفقودان انفجار بیروت از کشته شدگان فراتر رفته و چهار بیمارستان کاملاً آسیب دیده‌اند.

العالم-لبنان

حسن حمد، وزیر بهداشت لبنان در سخنانی اظهار کرد، تعداد مفقودان انفجار بیروت همچنان بیشتر از تعداد قربانیان این حادثه است.

وی در این باره گفت: شمار قربانیان و مجروحان این انفجار همچنان در حال افزایش است و تا بدین لحظه به ۱۰۰ کشته و ۴۰۰۰ مجروح رسیده است.

حسن حمد در ادامه تصریح کرد: تیم‌های امداد و نجات همچنان در جستجوی مفقودان در محل انفجار هستند. این انفجار صدها ساختمان را متضرر کرده و بسیاری از مجروحان به دلیل عدم توانایی بیمارستان‌های نزدیک به بیروت و حتی دورتر از آن در پذیرش آنها که پر از مجروحان شده‌اند، بدون مداوا مانده‌اند.

این مقام لبنانی ادامه داد: در پی این انفجار چهار بیمارستان در بیروت به طور کامل آسیب دیده‌ و بیماران بستری در آنها به بیمارستان‌های دیگر منتقل شده‌اند؛ این مسأله مشکل را پیچیده‌تر و بحران را به یک فاجعه همه‌گیر بهداشتی تبدیل کرده است.

وی همچنین ضمن اذعان به متضرر شدن قابل توجه ذخایر وزارت بهداشت، تأکید کرد: علی‌رغم کمبود امکانات و اقلام پزشکی، به دلیل امدادرسانی به بیماران و نجات آنها برای بقا می‌جنگیم.

وزیر بهداشت لبنان در ادامه افزود: این تحولات ناراحت کننده به دنبال تداوم اپیدمی ویروس کرونا رخ داده و آنچه اتفاق افتاده است یک وضعیت کاملاً فاجعه بار است.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها