وقتی اماراتی ها گستاخانه فقط توجیه می کنند!

وقتی اماراتی ها گستاخانه فقط توجیه می کنند!
شنبه 1 شهريور 1399 - 14:38

اماراتی ها به جای توجیه خیانت خود به آرمان فلسطین و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، بهتر است اصلا سکوت کنند زیرا هر توجیهی که برای این خیانت می آورند، ساعتی نمی گذرد که رژیم صهیونیستی آن را قاطعانه تکذیب می کند.

العالم - در گوشی

مدافعان متعصب سازش امارات با رژیم اسرائیل مثل انور قرقاش، ضاحی خلفان و یوسف العتیبه، سفیر امارات در آمریکا، توجیه های مختلفی را برای سازش کشورشان با رژیم صهیونیستی ذکر کرده اند؛ همچون جلوگیری از الحاق بخش هایی از کرانه باختری به مناطق اشغال شده یا خرید جنگنده های اف 35 از آمریکا، اما دوستان اسرائیلی امارات این توجیه ها را به شدت تکذیب می کنند مثلا تصریح کرده اند که طرح الحاق به هیچ وجه متوقف نمی شود بلکه فعلا به طور موقت به حال تعلیق درآمده است. کما اینکه گفته اند اجازه فروش جنگنده های اف 35 به امارات را نمی دهند.

جالب اینجاست که مدافعان سازش امارات، به رغم رجزخوانی در مقابل ملت فلسطین و مخالفانشان اعم از عرب ها و مسلمانان، به تنها هیچ واکنشی نسبت به تکذیب ادعاهایشان توسط "اسرائیل" نشان نمی دهند بلکه همچنان با گستاخی و بی پروایی و بی هیچ شرمی همان توجیه ها را تکرار می کنند.

به نظر می رسد که یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن بالاخره فهمیده است که کشورش وضعیت خوبی در مقابل متحد اسرائیلی خود ندارد لذا توجیه عجیب جدیدتری هر چند مضحک و احمقانه خلق کرده است که طرف اسرائیلی نتواند آن را رد یا تکذیب کند. او گفته است که هدف امارات از این سازش، پایان دادن به سوء تفاهم متقابل بین عرب ها و اسرائیلی هاست که منشأ همه درگیری ها و ناآرامی ها در منطقه است.

این توجیه مضحک امارات به قلم العتیبه دیروز جمعه در صفحه اول روزنامه "یدیعوت احرونوت" با عنوان "شالوم علیکم" (سلام علیکم) منتشر شده است. در بخشی از این مقاله آمده است: منطقه همچنان صحنه آشوب و ناآرامی ست؛ ضعف دولت ها، اختلافات، مداخله در سطوح منطقه ای و توسعه طلبی اسلام گرایان باعث تشدید افراط گرایی شده و ثبات و آرامش را خطر انداخته است. صدها سال عدم درک متقابل و ده ها سال سوء تفاهم باعث دشمنی شده است!!

ای کاش العتیبه اصلا ساکت می شد. اما متأسفانه فضیلت سکوت در قاموس مقامات اماراتی جایی ندارد. این نابغه! می خواست "ابرو را درست کند، چشم را کور کرد". او انتقال گروه های صهیونیستی از سراسر جهان به فلسطین اشغالی با حمایت اشغالگران بریتانیایی و آموزش نظامی آنها برای سرکوب و کشتار و کوچاندن ملت فلسطین و اشغال این سرزمین مقدس را "عدم درک متقابل" دانسته است که اکنون دولت امارات آمده است تا به آن پایان دهد.

آل زاید نابغه محاصره غزه و شیوع قحطی در این منطقه و تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به آنجا به رغم محاصره شدید و کشتار کودکان و ویران کردن خانه ها بر سر اهالی و تغییر هویت قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تلاش برای نابودی کامل آرمان فلسطین را "دهه ها سوء ظن" بین عرب ها و اسرائیلی ها دانسته اند که اکنون قرار است این سوء ظن توسط امارات پایان پذیرد.!!

با اینکه توجیه های العتیبه، احمقانه تر از آن است که بتوان به آن جواب داد، اما در این مجال به برخی اظهارات خبرنگار روزنامه های "هارتس" و "یدیعوت احرونوت" بسنده می کنیم.

وی اعلام کرده بود که عادی سازی روابط بین "اسرائیل" و امارات در واقع پیشنهاد امارات بود؛ این کشور از طریق یوسف العتیبه، سفیر خود در آمریکا تلاش کرد با این حرکت ترامپ و نتانیاهو را از ورطه شکست در اجرای طرح الحاق نجات دهد. العتیبه در مقاله ای با عنوان "یا الحاق یا عادی سازی روابط" که در تاریخ 12 ژوئن در روزنامه یدیعوت احرونوت منتشر شد، با طرح این پیشنهاد در واقع پلکان نجاتی شد برای نتانیاهو و ترامپ و تلاش کرد که با این حرکت، پیروزی دیگری را در کارنامه کشورش در منطقه ثبت کرده و به خیال خود نقش آن را در منطقه تقویت کند.!!

پربیننده ترین خبرها