فعالیت رژیم صهیونیستی در 2 جزیره یمن تحت حمایت ائتلاف سعودی

فعالیت رژیم صهیونیستی در 2 جزیره یمن تحت حمایت ائتلاف سعودی
سه شنبه 11 شهريور 1399 - 14:39

یک وبگاه یمنی اعلام کرد، فعالیت رژیم صهیونیستی در دو جزیره یمن و ایجاد پایگاه‌های نظامی در آن با اطلاع دولت مستعفی و حمایت ائتلاف سعودی-اماراتی انجام شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

یک مقام مسؤول در دولت مستعفی یمن اعلام کرد، فعالیت صهیونیستی در جزیره «سقطری» یمن به ابتدای سال ۲۰۱۷ بازمی‌گردد و ریاست دولت مستعفی درجریان این موضوع بوده است.

وی که نخواست نامش فاش شود به وبگاه «الخبر الیمنی» گفت: فعالیت اسرائیلی در سقطری همزمان با فعالیت مشابهی در جزیره «میون» بوده است.

بر اساس این گزارش، فعالیت رژیم صهیونیستی در دو جزیره یمن با حمایت ائتلاف سعودی-آمریکایی صورت گرفته و شامل ایجاد پایگاه نظامی در جزیره میون و نصب دستگاه‌های ارتباطی و شناسایی در جزیره سقطری است.

بنا به گزارش یک وبگاه صهیونیستی، امارات و رژیم صهیونیستی در راستای تأسیس پایگاه جاسوسی در سقطری یمن کار می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده، پایگاه مذکور در مکانی راهبردی در دریای مکران در 350 کیلومتری جنوب یمن ساخته می‎شود تا تحرکات انصارالله و تحرکات دریایی ایران در منطقه را تحت نظر داشته باشد و علاوه بر آن در راستای تحلیل تحرکات دریایی و هوایی در جنوب دریای سرخ نیز کار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، اخیرا هیأتی از افسران اسرائیلی و اماراتی به سقطری آمده‌اند و مکان‌های مختلف برای ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی را بررسی کرده‌اند. هدف از ساخت این پایگاه‌ها، جمع‌آوری اطلاعات از سرتاسر منطقه بویژه از باب‌المندب و جنوب یمن تا خلیج عدن و شاخ آفریقاست.

امارات و رژیم صهیونیستی اخیرا روابط خود را به صورت کامل عادی‌سازی کردند و هیأتی نیز از فلسطین اشغالی به ابوظبی سفر کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها