یک کشته در درگیری مسلحانه طرفداران دو 'حریری' در بیروت

یک کشته در درگیری مسلحانه طرفداران دو 'حریری' در بیروت
سه شنبه 18 شهريور 1399 - 02:17

به گزارش منابع خبری، وقوع درگیری مسلحانه میان طرفداران سعد الحریری و طرفداران برادرش بهاء الحریری در منطقه طریق الجدیده بیروت، به مرگ یک تن و زخمی شدن دو تن دیگر انجامید.

العالم - لبنان

به گزارش شبکه المیادین در بامداد سه شنبه، ارتش لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: درگیری در منطقه طریق الجدیده میان گروهی از جوانان و با استفاده از «تیربار» و « آر پی جی» رخ داد و به کشته شدن یک تن و زخمی شدن دو تن دیگر انجامید. زخمی ها به بیمارستان منتقل شدند.

این درگیری‌ها میان طرفداران جریان المستقبل و طرفداران «بهاء الحریری» (برادر بزرگ‌تر سعد الحریری نخست وزیر اسبق لبنان) رخ داده است.

بر اساس این گزارش، با ورود ارتش لبنان که تجهیزات نظامی بسیاری را در محله‌های مختلف این منطقه مستقر کرده است، این درگیری‌ها متوقف شده و آرامش شکننده بر آنجا حاکم است.

اختلافات علنی اخیر بین سعد الحریری و بهاء الحریری برادر بزرگترش که مورد توجه محافل سیاسی و رسانه‌ها هم بوده به هواداران آنها در خیابان‌ها کشیده شده است.

بهاء الحریری که یک تاجر است و در بحبوحه اعتراضات لبنانی‌ها خود را یکی از رهبران آنها معرفی کرده بود، حالا به بهانه مبارزه با فساد و مقابله با آنچه کوتاهی برادرش در برابر سلاح مقاومت می‌خواند، به عرصه سیاست ورود کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها