واکنش های مجازی به درگیری مسلحانه میان هواداران سعد حریری و برادرش بهاء در بیروت

واکنش های مجازی به درگیری مسلحانه میان هواداران سعد حریری و برادرش بهاء در بیروت
سه شنبه 18 شهريور 1399 - 16:38

در لبنان #طريق_الجديده بارهای توسط کاربران استفاده شده است و به مرز ترند شدن رسدیه است، در این خبر این هشتک را بررسی می کنیم.

العالم ـ لبنان

هشتگ (#طريق_الجديده) پس از درگیری مسلحانه دیشب بین هواداران سعد حریری وهواداران بهاء حریری در منطقه "طریق الجدیده" در بیروت راه افتاده است.

هم اکنون آرامش بر منطقه درگیری حاکم شده است. در درگیری های دیشب یک نفر کشته و چند نفر مجروح شدند. این درگیری با جنگ لفظی بین طرفداران سعد و بهاء آغاز شد و به استفاده از سلاح سرد انجامید و در نهایت کار به درگیری مسلحانه با سلاح گرم کشیده شد و یک نفر از هواداران سعد حریری کشته شد.

دیری نگذشت که درگیری به مناطق دیگر هم سرایت کرد و ارتش محل درگیری را محاصره کرد. این در حالی است که خانواده مقتول تهدید کرده اند که انتقام می گیرند.

دراین باره یک کاربر لبنانی با عنوان (fadi jouni) نوشت: پس از فاجعه انفجار بندر بیروت، درگیری های مسلحانه با شلیک خمپاره و سلاح های سبک و متوسط در منطقه طریق الجدیده در بیروت صورت گرفت که طی آن یک نفر کشته و شماری دیگر مجروح شدند. این درگیری ها بر سر نفوذ و قدرت میان بهاء حریری و بردارش سعد است. بهاء می خواهد لبنان را آباد کند و با حزب الله بجنگند و اینک از برادرش آغاز کرده است. آغازی موفقیت آمیز دارد!

فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه ای تاکید کرد که در منطقه طریق الجدیده میان گروهی از جوانان درگیری بوقوع پیوست که طی آن از تیربار و آر پی جی استفاده شده و یک نفر کشته و شماری دیگر مجروح شدند که به بیمارستان منتقل شدند. واحدهای ارتش تدابیر امنیتی لازم برای کنترل اوضاع و بازداشت عاملان این حادثه اتخاذ کردند.

از سوی دیگر بهاء حریری در بیانیه ای حوادث شب گذشته را محکوم کرد و گفت: "این جنایت به دلیل سلاح های غیرقانونی است و بارها خواستار خلع سلاح غیرقانونی در لبنان شدیم. ما همواره به دور از خشونت و سلاح هستیم".

حریری خواستار حفظ آرامش شد و گفت: از طرف های ذیربط می خواهیم تا تحقیقات فوری و شفاف درخصوص این جنایت را انجام دهند تا عاملان آن مجازات شوند.

یک پایگاه تحت عنوان (میس الجبل الاخباریه) توییتی به نقل از یک کارشناس نظامی منتشر کرد. در این توییت آمده است: ترکیه که از بهاء حریری حمایت می کند نمی تواند در درگیری های میان اهل سنت به نتیجه مطلوب برسد حتی اگر طریق الجدیده را به طور کامل تحت کنترل خود درآورد مگر آنکه بیت الوسط مقر اصلی سعد حریری را تحت سیطره خود درآورد؛ زیرا بهاء خواهان کنترل بیت الوسط است که محل اقامت پدرش رفیق حریری بوده است. آیا در درگیری های آتی دست به چنین اقدامی خواهد زد؟

یک کاربر لبنانی نیز تحت عنوان "سفیر الشمال" نوشت: در درگیری های طریق الجدیده یک مغازه آتش گرفت و شماری خودرو منهدم گشت.

عبداللطیف عیسی کاربر لبنانی دیگری نیز توییت کرد: به رغم آنکه تمام اتفاقاتی که افتاد اشتباه و به دور از عقل و منطق است. اما این لبنان است. بهاء حریری به شیوه لبنانی وارد خط شد و می خواهد حضور خود را تثبیت کند. در لبنان عادت داریم که بسیاری از افراد حضور سیاسی خود را با اینگونه اقدامات و درگیری های خیابانی نشان دهند.

پربیننده ترین خبرها