آیا شیوخ نفتی به فلسطین رحم می کنند؟

آیا شیوخ نفتی به فلسطین رحم می کنند؟
چهارشنبه 19 شهريور 1399 - 19:54

در نشست امروز وزرای امور خارجه اتحادیه عرب در قاهره با ریاض المالکی وزیر خارجه فلسطین مانند میهمانی ناخوانده رفتار شد.

العالم – کشکول

وی کوشید حمایت شرکت کنندگان در کنفرانس را از مردم فلسطین در جنگشان علیه رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن ملت های عربی و اسلامی کسب کند اما بی فایده بود.

المالکی از برادران عربش خواست رسما با عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی مخالفت کنند اما گوش شنوایی نبود به این دلیل که قرار است بنا به دستور سرورشان ترامپ، برای شرکت در جشن امضای توافق صلح امارات و رژیم صهیونیستی راهی واشنگتن شوند.

المالکی گفت که به جای آنکه اعراب از ما در برابر رژیم صهیونیستی حمایت کنند اقدام به عادی سازی روابط با این رژیم کرده و ما را مقصر جلوه می دهند.

وی افزود که فلسطین خواستار برگزاری نشست فوق العاده اتحادیه عرب برای بررسی عادی سازی روابط میان اشغالگران و امارات شد اما بحرین به جای حمایت از آرمان فلسطین با این پیشنهاد مخالفت کرد.

المالکی می داند که کشورهای ثروتمند نفتی منطقه مانند عربستان سعودی، امارات و بحرین به جای حمایت از آرمان فلسطین در صف عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی هستند و از هر شخصی که با این عادی سازی مخالفت کند، می خواهند از موضعش عذرخواهی کند مانند نایف الحجرف دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، که از دبیران کل گروههای مقاومت فلسطین خواست به خاطر آنکه در نشستشان در رام الله و بیروت، عادی سازی رابطه تل آویو ابوظبی را محکوم کردند، عذرخواهی کنند.

اینکه وزیر خارجه فلسطین از اتحادیه عرب انتظار داشته باشد عادی سازی رابطه اماراتی صهیونیستی را محکوم کند، بیهوده است به این دلیل که این اتحادیه مدتهاست از هم پاشیده و کشورهای نفتی ثروتمند خلیج فارس تنها هدفشان اجرای ماموریت محوله از سوی ناتو و آمریکا برای انهدام سایر کشورهای عربی است.

به دلیل چراغ سبز اتحادیه عرب بود که ناتو توانست با حمله به لیبی این کشور را تجزیه کند، عضویت دمشق را به حال تعلیق درآورد و از گروههای تروریستی تکفیری وهابی حمایت کرد تا سوریه را نابود کنند، زمینه حمله آمریکا به عراق، یمن و لبنان را فراهم کرد تا زیرساختهای عراق، منهدم شود و مردم یمن و لبنان دچار گرسنگی و فقر شوند.

لذا طبیعی است که این اتحادیه هرگز از فلسطین حمایت نمی کند، پس تنها حامی آرمان فلسطین، گروههای مقاومت هستند که تمام توطئه های دشمنان برای حذف فلسطین از نقشه و پاک کردن آن از اذهان مردم را خنثی کردند همانطور که الحشد الشعبی در عراق، حزب الله در لبنان، انصارالله در یمن و جوانان غیور در لیبی این کار را انجام دادند.

پربیننده ترین خبرها