گزارش گلوبال تایمز از مخالفت جهانی با عادی سازی روابط بحرین و اسرائیل

گزارش گلوبال تایمز از مخالفت جهانی با عادی سازی روابط بحرین و اسرائیل
دوشنبه 24 شهريور 1399 - 08:22

گلوبال تایمز در گزارشی نوشت که عادی سازی روابط بین بحرین و اسراییل با مخالفت های گسترده جهانی از ایران گرفته تا لبنان و فلسطین مواجه شده است.

العالم ـ آسیا

گلوبال تایمز از روزنامه های دولتی چین روز دوشنبه در گزارشی نوشت: ایران از این اقدام بشدت انتقاد و آن را محکوم کرده و حرکت بحرین را در ارتباط با اسراییل باعث بی ثباتی دانسته است.

این روزنامه چینی خاطر نشان کرد با اعلام این خبر از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مخالفت های گسترده ایشده است برخی نیز آن را یک «روز سیاه» در تاریخ بحرین نامیده اند.

بنا بر این گزارش، ترامپ اعلام کرده است منامه و اسرائیل در یک توافق مهم در ارتباط با معامله قرن تصمیم گرفته اند روابط خود را آغاز کنند و این یک روز تاریخی است که طرفین برای مناسبات دیپلماتیک و تجاری گام بر می دارند.

این روزنامه نوشت: ایران که به ویژه روابط پر تنشی هم با بحرین دارد، همسایه خود را به دلیل این معامله به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

این گزارش می افزاید که از نگاه تهران، حاکمان بحرین از این پس به عنوان تهدیدی مستمر برای امنیت منطقه و جهان اسلام، شریک جنایات رژیم صهیونیستی خواهند بود.

گلوبال تایمز تصریح کرده است: بحرینی های مخالف این توافق نامه با استفاده از هشتگ «بحرینی ها علیه عادی سازی» و «عادی سازی خیانت» در شبکه های اجتماعی این اقدام را مایه ناامیدی دانسته اند.

به گزارش ایرنا، این روزنامه از قول برخی از آنها آورده است که این «یک روز سیاه در تاریخ بحرین» است.

بنا بر این گزارش، حزب الله لبنان متحد ایران هم عادی سازی روابط بحرین و اسرائیل را خیانت و فرو کردن خنجری دردناک در پشت مردم فلسطین دانسته است.

گلوبال تایمز اضافه کرد که ترکیه نیز این اقدام را محکوم کرده و آورده است که چنین حرکتی «اسرائیل را تشویق به اقدامات غیرقانونی بیشتر از جمله اشغال دایمی سرزمین های فلسطین» می کند.

پربیننده ترین خبرها