وزیر خارجه امارات: فلسطینی‌ها باید فرصت را مغتنم شمرده و با اسرائیل گفت‌و‌گو کنند

وزیر خارجه امارات: فلسطینی‌ها باید فرصت را مغتنم شمرده و با اسرائیل گفت‌و‌گو کنند
سه شنبه 25 شهريور 1399 - 14:19

وزیر خارجه امارات بار دیگر مدعی شد که سازش با رژیم صهیونیستی به نفع فلسطینی‌ها بود و آن‌ها باید هرچه سریع‌تر وارد گفت‌وگو با این رژیم شوند.

العالم - امارات

«عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات در گفت‌وگویی، بار دیگر سازش با رژیم صهیونیستی را گام تاریخی برای توسعه و پیشرفت در منطقه دانست.

به نوشته العربیه، او در حالیکه تلاش کرد سازش را خواست ملت‌های منطقه عنوان کند، اقدام مشابه بحرین را فرصتی برای مقابله با تهدیدات دانست و مدعی شد که توافق با رژیم صهیونیستی نشان از تمایل ملت‌ها برای عبور از درگیری‌ها و ثبات و امنیت در منطقه دارد.

عبدالله بن زاید در ادامه افزود: « صلح در منطقه به زودی بر قدرت‌هایی که به دنبال درگیری در منطقه هستند و شکست خورده‌اند، غلبه خواهد کرد و برخی کشورهای غیر عربی تندرو در آرزوی برپایی امپراتوری‌هایی هستند که درگیری در منطقه را افزایش دهد.»

او اولویت دولت امارات را توسعه جامعه و برقراری ثبات در منطقه عنوان کرد و با خطاب قرار دادن رهبران فلسطینی، مدعی شد که این سازش راه را برای تشکیل کشور فلسطینی هموار کرده است.

وزیر خارجه امارات بار دیگر ادعا کرد که توافق امارات و رژیم اسرائیل، طرح اشغال یک سوم کرانه باختری را متوقف کرده است، موضوعی که بارها از سوی مسئولان صهیونیستی رد شده و آن‌ها اعلام کرده‌اند که اجرای این طرح را صرفا برای مدتی تعلیق کرده‌اند.

عبدالله بن زاید سپس از رهبران فلسطینی خواست تا به قول وی فرصت را مغتنم شمرده و وارد روند گفت‌و‌گو با رژیم صهیونیستی شوند و گفت که ابوظبی از هرگونه مذاکره فلسطینی‌ها با اسرائیل حمایت می‌کند.

ادعای امارات مبنی بر اینکه سازش در راستای توقف اشغال کرانه باختری و به نفع فلسطینی‌ها بود، در حالی است که روز گذشته وزارت خارجه تشکیلات خودگردان در بیانیه‌ای از ساخت ۹۸۰ واحد مسکونی از سوی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری خبر داد و تأکید کرد که بر خلاف ادعای جریان سازش در منطقه، این توافق به هیچ وجه مانع از توسعه‌طلبی و غارت زمین‌های فلسطینی‌ها نشده است.

امارات و بحرین که قرار است امروز (سه شنبه) به طور رسمی توافق سازش را با رژیم صهیونیستی در کاخ سفید امضاء کنند، مدعی شده‌اند که این توافق به حل و فصل مسأله فلسطین کمک خواهد کرد.

روز یکشنبه نیز وزیر خارجه بحرین مدعی شد که توافق این کشور با رژیم صهیونیستی در راستای بازگرداندن حقوق فلسطینی‌ها و برقراری ثبات و امنیت در منطقه بوده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها