نه به دست نشاندگان تل آویو/ خسارت سنگین امارات به یمن

نه به دست نشاندگان تل آویو/ خسارت سنگین امارات به یمن
چهارشنبه 2 مهر 1399 - 23:34

یمنی های معترض به اقدامات اشغالگرانه امارات جنبش و فعالیتی بر شبکه های اجتماعی آغاز کردند.

العالم_ داغ های مجازی

دامنه اعتراضات یمنی ها در مناطقی که امارات و مزدورانش بر آن چیره شدند در سطح ملی و بین المللی در حال پیشرفت می باشد، اعتراض به اشغال و چپاول بندرگاه های یمنی که منبع اصلی درآمد مالی و اقتصادی ملت است و ابوظبی آنها را به طور کامل اشغال کرده، همچنین تاسیسات نفتی و گازی مهمی همچون "بلحاف" در شهر شبوه که امارات 5 سال پیش آن را تعطیل و به پایگاه نظامی برای مزدورانش تبدیل کرد و کشور یمن را از این منبع درآمد بزرگ محروم ساخت، ملت یمنی که از آثار جنگ و تحریم رنج می برد دردی به دردهایش افزوده شد، این اقدام امارات و همدستانش موجب پایین آمدن ارزش پول ملی کشور یمن نیز شده است.

یمنی های معترض به اقدامات اشغالگرانه امارات جنبش و فعالیتی بر شبکه های اجتماعی آغاز کردند با عنوان # بیرون انداختن امارات از بلحاف، که از طریق آن بر اهمیت این شهر و تاسیسات نفتی موجود در آن، حجم خسارت های وارده به اقتصاد یمن بر اثر اشغال این تاسیسات از جانب امارات و نقش تخریبی این کشور در اقتصاد یمن تاکید کردند، از جمله فعالان شبکه های اجتماعی ابو جابر است که یمنی ها را برای شرکت در این فعالیت توئیتری دعوت کرد.

وی نوشت: " تاسیسات و پالایشگاه بلحاف #شبوه به طور کامل تعطیل شده در حالی که این منبع درآمد بسیار مهمی برای خزانه ی دولت بود و الان به پایگاه نظامی اماراتی و زندان های پنهانی و سالن اجلاس برای معامله های تروریستی و تقسیم اموال کثیف تبدیل شده، امشب وعده ی ما شرکت در ترند # امارات را باید از بلحاف بیرون کرد.

ابو عزام الاحمدی نوشت: " امارات باید بداند که کل سرزمین و خاک یمن حق مسلم یمنی هاست و باید گاز صادر شود تا ارزش پول یمن بالا برود".

Abdulkhaleq Y ALGHABERI نوشت: " آیا زمان آن نرسیده که امارات را از بلحاف بیرون کرد بلکه از کل یمن، زیرا که یمن آرام و مستقر نمی شود مگر با بیرون کردن ائتلاف خائن و قاتل".

د/ابرار الشبواني فعال شبکه های اجتماعی نوشت: بر خلاف آنچه اعلام شده بود که امارات و ائتلافش برای حمایت از حکومت قانون آمده اند امارات دست به فعالیت های مشکوک و متناقض می زند که در راس این فعالیت ها اشغال بندرگاه ها و چاه های نفت و گاز می باشد #امارات را از بلحاف بیرون کنیم.

حساب محمود درویش نوشت: نه به دست نشاندگان تل آویو، اگر سلاح نباشد ما در برابر اشغالگر را با سنگ مقاومت خواهیم کرد ، دشمن ملت فلسطین دشمن ماست و دشمن کل امت عرب و امت اسلام و دشمن بشریت می باشد. باید که ملت یمن و برادرانمان در لیبی را آزاد کنیم، نقاب های سقوط کرده و حقیقت آشکار شده است. بشتابید به سوی جهاد، بشتابید به سوی بهترین عمل #امارات را از بلحاف بیرون باید کرد.

شوقی القاضی نماینده مجلس یمن در توئیتر خود نظامی کردن تاسیسات نفتی بلحاف در شبوه و تعطیلی کار اصلی آن توسط امارات را محکوم کرد و نوشت که این یکی از جنایت های امارات در یمن می باشد وی ادامه می دهد که امارات اقتصاد شکسته خورده یمن را ازیکی از مهم ترین منابعش محروم کرده وی می پرسد چرا عربستانی که امارات را به یمن آورد در برابر جنایت هایش سکوت کرده است که شهروندان یمنی در پاسخ به وی نوشتند این دو در چپاول و دزدی منابع و ثروت های یمنی همدست و شریکند.

بندر صادرات گاز در منطقه "بالحاف" در شبوه یمن از بزرگترین پروژه های صنعتی و سرمایه گذاری یمن به شمار می آید که تولید وفعالیت خود را از سال 2009 آغاز کرد و سالانه درآمد تقریبی 4 میلیارد دلار دارد که نیمی از آن به دولت یمن و نیمی دیگر به شرکای فرانسوی و آمریکایی و دیگر شرکا این شرکت تعلق می گرفت.

پربیننده ترین خبرها