در برنامه هشتگ العالم بررسی شد؛

خظ و نشان کاربران مصری برای سیس

يکشنبه 6 مهر 1399 - 14:11

در پاسخ به دعوت به مشارکت در فعالیت های "جمعه خشم"، تعدادی از استان های مصر جمعه گذشته، پس از نماز جمعه، شاهد تظاهرات اعتراضی گسترده بود. در این تظاهرات معترضان خواستار کناره گیری عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر شدند. نیروهای امنیتی مصر سعی کردند با توسل به زور، این تظاهرات را سرکوب کنند. آنها شماری از معترضان را بازداشت کردند.

العالم - مصر

شبکه العالم تعدادی از توییت ها را در این زمینه رصد کرده است.

کاربری به نام حسام نوشته است: ای کاش بین انقلابیون بودم اما شرایط امنیتی اجازه نمی دهد. به همه کسانی که به خیابان آمده اند و به ظلم و ستم و زورگویی و چپاول و باندبازی و وطن فروشی اعتراض کرده اند، می گویم که شما تاج سر ما هستید. شما امید فردای درخشان و خورشید آزادی ما هستید. وطن به صاحبانش برمی گردد. همیشه پیروز باشید.

کاربر دیگری به نام ازد گفت: مصر با حکومت نظامیان و اشراف و مزدوری رژیم صهیونیستی و ظلم و استبداد ساخته نمی شود.. بلکه با کمک ملتش اعم از کشاورزان، پیشه وران و اساتید و معلمان و دکترها و پرستاران و روشنفکرانش ساخته می شود.. نه ژنرال ها و افسران.

کاربر دیگری با عنوان ابو عبد نوشت: سقوط رژیم سیسی به معنای سقوط فساد و مزدوری و استبداد در جهان عرب است.

کاربر دیگری به نام محمد علی هم گفت: باید سیسی و حکومتش را از ریشه کند. زیرا زدن شاخ و برگ و نگه داشتن ریشه به معنای بازگشت استبداد است .. باید هشیار بود و این درخت را از ریشه کند.

پربیننده ترین خبرها