ترامپ در اولویت است نه آمریکا ...

ترامپ در اولویت است نه آمریکا ...
سه شنبه 8 مهر 1399 - 23:07

زمان رویارویی مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی آمریکا (74 ساله) و جو بایدن معاون رئیس جمهوری پیشین حزب دموکرات (77ساله) دو شخصی که امروز سه شنبه 35 روز پیش از زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اولین مناظره تلویزیونی شرکت و دهها میلیون امریکایی نیز آنها را دنبال می کنند.

العالم - كشكول

مناظره میان دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا قرار است 90 دقیقه در کلیولند اوهایو برگزار شود ایالت مهمی که شاید نتایج آرا آن معادله را تغییر دهد و کریس والاس خبرنگار فاکس نیوز و شخصیت مورد احترام دو حزب این مناظره را مدیریت می کند.

آیا وی بار دیگر پیروز می شود؟

به نظر می رسد رئیس جمهوری آمریکا نگران این است که با این مناظره و پس از چند ماه اتهام پراکنی ها، اولین رئیس جمهوری باشد که در بیش از یک ربع قرن برای دور دوم انتخاب نشود ( از زمان شکست دبلیو بوش در برابر بیل کلینتون در سال 1992 ).

اما اکنون این سوال مطرح است که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری کنونی امریکا که قرار است سوم نوامبر برای انتخاب ترامپ و بایدن برگزار شود، چه خواهد شد؟

آیا ترامپ که در آخرین انتخابات ریاست جمهوری، در برابر هیلاری کلینتون رقیب دموکرات خود برنده شده بود این بار نیز پیروز خواهد شد؟

در آن زمان وزیر امور خارجه پیشین حدود 3 میلیون رای بیشتر از دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری به دست آورد اما با تغییر بسیاری از ایالت های اصلی و رای های الکترال به ترامپ ، این جمهوری خواه بسیاری از آرا که افزون بر 270 رای بود را برای ورود به کاخ سفید به دست آورد لذا ترامپ علیرغم اینکه از چند هفته پیش بایدن در نظر سنجی ها از وی پیش افتاده، امیدوار است برنامه امشب برایش خوب باشد.

مشکلات فرا روی ترامپ

یکی از مسائل دشواری که شاید در برابر ترامپ قد علم کند مسائل نژادی، کووید 19 ، دادگاه عالی ، اقتصاد و عملکرد نامزدها و هم چنین سلامت انتخابات است شاید برجسته ترین پرونده اتهام ترامپ به شتاب در انتخاب ایمی کنی برت قاضی جدید دادگاه عالی به جای روث بیدر گینزبرگ برای لغو قانون اوباماکر بیمه بهداشت و درمان باشد.

ترامپ در اولویت است نه امریکا .. او از آمریکا بهتر است

در نظر شهروندان امریکایی یکی از مسائلی که ترامپ را با مشکل مواجه می کند حرص و طمع و خساست و حس برتر دانستن خود حتی بر کشورش است که ریاست آن را بر عهده دارد و امروز برای تجدید ریاست جمهوری اش تلاش می کند.

روزنامه نیویرک تایمز اعلام کرد رئیس جمهوری میلیاردر فقط 750 دلار به عنوان مالیات بر درآمد در سال 2016 یعنی سال پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت کرده است.

این مساله اهمیت زیادی دارد زیرا مساله اعترافات مالیاتی ترامپ؛ محور اختلافات بوده است.

بایدن ترامپ را به کودتا علیه نظام اوباماکر علیرغم کرونا متهم می کند

بایدن در گفت وگو با خبرنگاران در مقر خود در ولیمنگتون دیلاور گفت: ترامپ و حزب جمهوری خواه در صدد انتخاب "برت" هستند زیرا آن را فرصتی برای کودتا علیه قانون بیمه بهداشت و درمان می دانند که مهم ترین دستاورد باراک اوباما رئیس جمهوری سابق است و سال 2012 نیز به تصویب رسید و امنیت بهداشتی گسترده ای برای هر امریکایی با هزینه های پایین فراهم می کند.

قانون اوباما کر، در کنار ضمانت بهداشتی با هزینه های پایین، از مخالفت شرکت های بیمه برای پوشش افرادی که از پیش بیمار بوده اند و نیز کودکانی که دارای مشکلات شدیدی هستند، جلوگیری می کرد. ترامپ بارها از این قانون انتقاد و وعده لغو آن را داده بود اما با تصویب آن در مجلس سنا در مارس 2017 کار دشوار شد زیرا بیشتر دموکراتها و شماری از جمهوری خواهان با لغو قانون مخالفت کردند به گونه ای که ترامپ را مجبور به لغو لایحه ارسالی برای حذف این تسهیلات بیمه ای کرد.

سوء مدیریت دولت ترامپ درخصوص کرونا و سیاست اقتصادی اش در بودجه

تحلیلگران اقتصادی سیاست های اقتصادی ترامپ را حامی ثروتمندان به ویژه سرمایه گذاران در بازارهای مالی می دانند مساله ای که موجب شد بایدن از ترامپ به خاطر این موضوع انتقادات شدیدی کند. بایدن پیش از این در سپتامبر حمله گزنده ای به ترامپ کرد و گفت رکود اقتصادی بی وقفه امریکا حاصل سوء مدیریت وی در مهار بحران ویروس کرونا است.

بایدن در صدد ترسیم چهره ای زشت از ترامپ بود ، رئیس جمهوری که ماموریت های امریکایی را به جای بومی سازی به خارج سوق داد و جنگ های تجاری راه انداخت که موجب بی ثباتی می شود.

بر اساس مصاحبه های ضبط شده ی وی با باب وودورد خبرنگار با سابقه امریکا در نهم این ماه، ترامپ اعتراف کرده بود که با هدف کاستن از میزان نگرانی ها درباره خطرات کرونا، درباره احتمال شیوع گسترده این ویروس در آمریکا پنهانکاری کرده است.

اقتصاد امریکا شاهد بدترین رکود در تاریخ آمریکا بوده است. بنا به پیش بینی دفتر بودجه کنگره در ماه سپتامبر بودجه فدرال شاهد کسری به ارزش 3.3 تریلیون دلار در سال مالی 2020 یعنی بیش از 3 برابر کسری ثبت شده در سال 2019 بوده است.

دفتر بودجه هم چنین از افزایش بدهی تا ابتدای آوریل به میزان 24 تریلیون دلار خبر داد که بالاترین میزان از جنگ جهانی دوم بوده است.

ویروس کرونا نیز میزان بدهی ها را افزایش داده زیرا دولت ترامپ از تصمیم خود مبنی بر استقراض سه تریلیون دلاری برای مقابله با شیوع این ویروس خبر داده که بدین ترتیب وام های امریکا به بیش از 27 تریلیون دلار افزایش خواهد یافت.

پربیننده ترین خبرها