چرا طرفداران ترامپ کاهش یافته است؟

چرا طرفداران ترامپ کاهش یافته است؟
سه شنبه 15 مهر 1399 - 14:56

ابتلای ترامپ به ویروس کرونا چیز عجیبی برای بسیاری از مردم نبود زیرا وی اهمیتی به این بیماری و روش های پیشگیری از آن نمی دهد و همین امر آمریکا را در صدر جدول کشورهای دارای بالاترین آمار ابتلاء و تلفات ناشی از کرونا قرار داد.

العالم - نظرکده

ناگفته نماند که ترامپ 32 روز پیش از آغاز انتخابات ریاست جمهوری به کرونا مبتلا شد و همین امر سؤالات زیادی را درباره وضعیت انتخاباتی وی پس از ابتلایش به این ویروس ایجاد کرده است.

کارشناسان معتقدند که وضعیت جسمی ترامپ به داغ ترین خبر روز تبدیل شده است و رسانه های آمریکایی و همه مؤسسات نظرسنجی پیگیر وضعیت جسمی وی هستند و تلاش می کنند که نظرات مردم را درباره انتخابات آمریکا پس از ابتلای ترامپ به کرونا بسنجند.

ترامپ روز دوم اکتبر کنونی از ابتلای خود به کرونا خبر داد و این در حالیست که انتخابات آمریکا روز 3 نوامبر آینده برگزار خواهد شد. کارشناسان می گویند که اکثریت مردم معتقدند ترامپ نتوانسته حمایت حایزین شرایط را برای کم کردن فاصلۀ خودش با "جو بایدن" کسب کند.

تازه ترین نظرسنجی می گوید که فاصلۀ بین ترامپ و بایدن پس از مناظره انتخاباتی این دو نفر افزایش پیدا کرده است و ابتلای ترامپ به ویروس کرونا هم این فاصله را بیشتر کرده است.

کارشناسان می گویند ترامپ امیدوار بود با مشارکت در مناظرۀ انتخاباتی فاصلۀ خود با بایدن را کم کند ولی موفق نشد و بسیاری هم معتقدند که دو طرف مناظره کننده برخلاف روال معمول از کلمات و عبارات ناشایست در مناظره استفاده کردند.

برخی از کارشناسان معتقدند که نتایج نظرسنجی در آمریکا سیاسی کاری می شود و اگر درست باشد، معیاری برای پیش بینی نتایج انتخابات نخواهد بود و برای نمونه می گویند که در انتخابات گذشته ترامپ رقیب خود هیلاری کلینتون را شکست داد در حالی که فاصلۀ آنها بیشتر از فاصلۀ ترامپ با بایدن بود. این کارشناسان می گویند 86 درصد مؤسسات نظرسنجی و رسانه های آمریکا از حزب دمکرات حمایت مالی می کنند.

کارشناسانی نیز می گویند اکثریت کسانی که نظرخواهی شدند، با خروج ترامپ از خانه اش و گشت زنی وی در خیابان ها با ماشین پس از ابتلایش به کرونا مخالفت کردند زیرا ترامپ با این کار پروتکل های بهداشتی را زیر پا گذاشت. بسیاری از مردم از خود می پرسند که اگر رئیس جمهور چنین کار ناشایستی را انجام می دهد و 3 روز پس از ابتلایش به کرونا از خانه اش بیرون می آید و در خیابان ها گشت می زند و ارزشی برای جان محافظان و رانندۀ شخصی خودش و دیگران قائل نیست و جان آنها را به خطر می اندازد، پس چه انتظاری باید از یک آدم عادی داشت؟!

متخصصان نیز معتقدند که سرحالی ظاهری ترامپ هنگام گشت زدن وی در خیابان ها شاید به علت مصرف داروی "دگزامتازون" باشد. این دارو فقط هنگامی به بیمار کرونایی داده می شود که وضعیتش بسیار وخیم باشد و در مرحله سوم بیماری باشد نَه در مرحلۀ اول آن. داروی دگزامتازون در ابتدا به بیمار کرونایی نیرو و قوت می دهد ولی بعد از گذشت دو روز از مصرف دارو شاید عوارضش نمایان شود و گاه باعث آسیب دیدگی سیستم دفاعی بدن بیمار می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها