مبارزه تونس با کرونا/ ابتلای شش نماینده مجلس تونس به کووید19

مبارزه تونس با کرونا/ ابتلای شش نماینده مجلس تونس به کووید19
جمعه 18 مهر 1399 - 18:00

منابع بیمارستانی از ابتلای شش نماینده مجلس تونس به کرونا خبر دادند.

العالم - تونس

تعداد بیشتری از استان‌های تونس برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا، ممنوعیت تردد شبانه را اعلام کردند.

پزشک مجلس تونس فاش کرد آزمایش کرونای شش تن از نمایندگان مجلس این کشور مثبت شده است، وی همچنین از قرنطینه شدن ۲۵ تن از کارکنان مجلس تونس خبر داد. زیرا نتایج آزمایش برخی از آن‌ها مثبت شده است.

ولی منابع بیمارستانی تاکید کردند اوضاع بهداشتی مجلس تحت کنترل است به ویژه آن که دستورالعمل های بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک رعایت می‌شود.

مجلس تونس همچنین برای استمرار فعالیت هایش اخیرا تدابیر استثنایی تازه‌ای را در نظر گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به درخواست برای برگزاری جلسات عمومی و رای گیری از راه دور (به صورت مجازی) اشاره کرد. این تحولات در حالی رخ می‌دهد که این کشور رکورد تازه‌ای را در تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ثبت رسانیده است که بالغ بر ۲۴ هزار مورد ابتلا است این امر بسیاری از استان‌های این کشور از جمله استان تونس، اریانه، بن عروس و منوبه را به اعمال ممنوعیت تردد شبانه به مدت دو هفته به منظور جلوگیری از گسترش بیشتر این بیماری ناگزیر کرده است.

در این میان، آزمایشگاه‌های خصوصی در تونس به علت افزایش عمدی هزینه آزمایش کرونا، با انتقادات فزاینده‌ای مواجه شده اند.

بسیاری از فعالان تونسی از مقامات این کشور خواستند نظارت خود را به منظور وادار کردن آزمایشگاه‌های خصوصی به رعایت قیمت‌های تعیین شده از طرف دولت یعنی ۲۰۰ دینار تونسی (حدود ۷۶ دلار آمریکا) برای هر مورد آزمایش کرونا بیشتر کند. این اعتراضات پس از آن بروز کرده است که تعداد زیادی از شهروندان اعلام کرده اند دست کم دو برابر مبلغ تعیین شده از طرف وزارت بهداشت بابت آزمایش کرونا به آزمایشگاه‌های خصوصی پرداخت کرده اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها