ترور مخالف مصری دیگری به نام امین المهدی

ترور مخالف مصری دیگری به نام امین المهدی
دوشنبه 21 مهر 1399 - 11:48

امین المهدی، نویسنده و اندیشمند سیاسی مخالف مصری سه هفته پس از آزادی از زندان، درگذشت. این امر ضمن ایجاد سوء ظن هایی، اتهاماتی را متوجه دولت مصر کرده است.

العالم - مصر

دولت مصر امین المهدی را در 9 سپتامبر گذشته، از منزلش در قاهره ربود اما در 30 سپتامبر او را آزاد کرد.

مخالفان می گویند که بازداشت المهدی، دو هفته قبل از اعلام تشکیل یک جنبش مخالف جدید به نام "قادرین" صورت گرفت.

جنبش مخالف "قادرین" هم اعلام کرد: "بر اساس اطلاعاتی که به دست آمده است، وی به دلیل مسمومیت فوت شده است. اطلاعات حکایت از آن دارد که امین المهدی شخصا از داخل زندان به ما اطلاع داده است که تلاش های گسترده ای برای ترور وی در جریان بوده است. ما حکومت مصر را مسئول مرگ او می دانیم". این جنبش خواستار ورود دادستان کل کشور به پرونده مرگ وی شد.

از سوی دیگر محمد سعد خیر الله، فعال سیاسی و عضو کمیته مؤسسان جنبش قادرین حکومت مصر و عبد الفتاح سیسی را مسئول ترور المهدی دانست.

وی تأکید کرد که شرایط فوت وی، طبیعی نیست و ابهام های بسیاری در این خصوص وجود دارد. او پیش از مرگ هیچ نوع بیماری نداشت و بر عکس در سلامت کامل بود.

وی فاش کرد که المهدی از داخل زندان با ارسال پیامی برای دوستانش، نگرانی خود را بابت تلاش هایی که در داخل زندان برای ترورش در جریان بود، اعلام کرده بود.

وی در ادامه گفت که ظاهرا حکومت از بیم هجوم انبوه انتقادهای احتمالی، نقشه خود را تغییر داده است.

وی گفت که احتمال بسیاری وجود دارد که حکومت در زمان بازداشت، مواد سمی را به بدن او تزریق کرده یا در غذا به خورد او داده باشد.

وی بر این عقیده است که وخامت یک باره حال او ناشی از اختلال کامل در همه دستگاههای بدن بود که در نهایت باعث فوت او در یکی از بیمارستان های خصوصی اسکندریه شد.

وی تصریح کرد: "جنبش قادرین قصد دارد طی روزهای آینده پاسخ ترور امین المهدی را بدهد. این جنبش ظرف چند ساعت آینده، بیانیه ای صادر خواهد کرد. "

امین المهدی، مدیر چاپخانه های روزنامه "اخبار الیوم" بود که در سال 1980 استعفا داد و چاپخانه خود را به نام دار العربیه للنشر را در سال 1985 تأسیس کرد.

وی از سال 1999 تا 2005، 42 مقاله در روزنامه الحیاه لندنی منتشر کرد. اما به دلیل فشارهای حکومت مصر بر این روزنامه، دست از نویسنده گی برداشت.

پربیننده ترین خبرها