افشای کمک مالی غیرمستقیم هلند به یکی از سران گروهک تروریستی احرار الشام سوریه

افشای کمک مالی غیرمستقیم هلند به یکی از سران گروهک تروریستی احرار الشام سوریه
دوشنبه 28 مهر 1399 - 12:46

بر اساس اسناد محرمانه منتشره از سوی  برنامه رادیویی آرگوس شبکه هلندی، وزارت امور خارجه این کشور از سال 2018 بیش از دو میلیون یورو به موسسه صلح اروپا که یک سازمان خصوصی مستقر در بروکسل است، کمک مالی کرده که ظاهرا این روند تا سال 2021 تداوم خواهد داشت. 

العالم- اروپا

به گزارش العالم پایگاه هلندی اوپینیز از موضع مبهم وزیر خارجه هلند در مورد حمایت مالی از یکی از سرکردگان گروه تروریستی احرار الشام انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش این موسسه که در طرح های توانمندسازی پناهندگان و حمایت از آوارگان فعالیت دارد، حدود یک سوم از این پول را در اختیار «انجمن کرامت شهروندان سوریه» موسوم به SACD قرار داده است که لبیب النحاس مدیر این انجمن بوده است. شخص النحاس بعنوان مشاور ارشد به طور متوسط ماهانه ده روز و روزانه 700 یورو حقوق در این انجمن دریافت می کرده است.

این درحالی است که النجاس تا سال 2017 سخنگو و رئیس بخش خارجی گروه تروریستی احرار الشام بوده و این گروه سال گذشته از سوی دادگاهی در هلند بعنوان یک گروه تروریستی شناخته شده است.

به نوشته روزنامه آلخمین داخبلاد ، استف بلوک وزیر خارجه هلند در توضیحی تاکید کرده که وزارت امور خارجه هلند از سابقه النحاس مطلع بوده و چون می دانسته که او از نوامبر 2016 احرار الشام را ترک کرده و به فعالیت برای راه حل سیاسی روی آورده، او را مورد حمایت قرار داده است!

لبیب النحاس النحاس متولد شهر “مادرید" در "اسپانیا" و از پدری سوری و شهروند اسپانیایی است که در بیرمنگام تحصیل کرده و صاحب یک شرکت فناوری در حومه لندن بوده است. وی در سال 2010 به سوریه رفته و در سال 2011 به همراه بردارش بعنوان اعضای گروه تروریستی احرار الشام در سوریه دستگیر شده و پس از آزادی اقدام به تاسیس یک گروه مسلح کرد که بعدا در احرار الشام ادغام شد.

وی با توجه به هویت اروپایی اش سخنگوی احرار الشام و مسئولیت بخش خارجی این گروه را بر عهده داشت و از هیچ تلاشی برای ارتباط گیری با مقامات اروپایی و آمریکایی فروگذار نکرده و اطلاعاتی را که کسب کرده، در اختیار گروه تروریستی احرار الشام قرار داده است.

هلند ابتدا احرار الشام را جزو گروه های مسلح معتدل می شناخت ولی سال گذشته وزیر خارجه هلند در گزارش خود این گروه را دارای سابقه جهادی و سلفی برشمرد و دادگاهی در هلند این گروه را تروریستی اعلام کرد و تعدادی از اتباع هلندی از سوریه بازگشته که دو تن از آنها عضو گروه احرار الشام بودند، به جرم ارتکاب جرائم جنگی به چند سال زندان محکوم شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها