کودتای شاخه نظامی احرار الشام علیه سرکردگانش

کودتای شاخه نظامی احرار الشام علیه سرکردگانش
شنبه 3 آبان 1399 - 18:26

شاخه نظامی گروه تروریستی "احرار الشام" با کمک "گروه تروریستی تحریر الشام" در اقدامی که به نظر می رسد یک کودتای داخلی به شمار می آید، مقر های فرماندهی احرار الشام و انبارهای سلاح و امداد در حومه ادلب در سوریه را تحت کنترل درآورد.

العالم ـ سوریه

یک منبع از احرار الشام روز گذشته نقل کرد که شاخه نظامی این گروه تروریستی به سرکردگی "ابوالمنذر" در ساعات گذشته مقرهای تابع فرماندهی گروه احرار الشام در شهر اریحا و الفوعه را تحت کنترل در آورد.

این منبع افزود: ابوالمنذر مواضع احرار الشام را تحت محاصره درآورد، گروه تروریستی تحریر الشام نیز دست به اقدام مشابه زد و این مواضع تحت کنترل شاخه نظامی احرار الشام درآمد.

آنچه که موسوم به "شورای مشورتی الاحرار" است، در بیانیه ای تاکید کرد که "تحریر الشام یک سرکشی جدیدی علیه احرار الشام را فرماندهی می کند". با این وجود تحریر الشام هرگونه کمک به شاخه نظامی احرار الشام را تکذیب کرد.

اما منبع مزبور اظهارات تحریر الشام را رد کرد و بر کمک و حمایت اصلی تحریر الشام در کنترل مقرهای فرماندهی احرار الشام تاکید کرد.

این منبع توضیح داد که پس از کنترل مواضع احرار الشام توسط شاخه نظامی این گرووه تروریستی، فرماندهی احرار الشام به سرکردگی "جابر علی باشا" و شماری از عناصر و سرکردگان قرار است به منطقه غصن الزیتون در حومه حلب عقب نشینی کنند.

پربیننده ترین خبرها